شکست رضا یزدانی با ناداوری در کشتی آزاد المپیک 2016
رضا یزدانی نماینده وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد ایران در دومین مبارزه خود در رقابت‌های المپیک 2016 مقابل حریف عنوان‌دار خود از آذربایجان با ناداوری شکست خورد.

رضا یزدانی دارنده دو مدال طلای جهان در دومین مبارزه خود در رقابت‌های کشتی آزاد المپیک 2016 ریو به مصاف ختاک گازیموف(Khetag Gazyumov) دارنده دو مدال برنز المپیک، یک طلا، یک نقره و سه برنز جهان از آذربایجان رفت و در پایان با نتیجه 2 بر یک شکست خورد و از رسیدن به مرحله بعد بازماند.

در وقت نخست این مبارزه یزدانی برخلاف جریان مبارزه از داور اخطار گرفت و یک امتیاز از دست داد. در ادامه یزدانی موفق شد با بالا آوردن پای حریف، زانوی حریف را به روی تشک برساند اما در کمال ناباوری در حالی که داور وسط 2 امتیاز به یزدانی داد اما رئیس تشک پس از بازبینی فیلم و در حالی که کاملا مشخص بود نمی‌خواهد یزدانی در این مبارزه به برتری برسد از دادن امتیاز به یزدانی خودداری کرد و به واسطه رد شدن اعتراض یزدانی یک امتیاز دیگر به گازیموف داده شد تا کشتی با همین نتیجه به پایان برسد.

این اقدام رئیس تشک با اعتراض شدید خادم همراه بود و او با بیان اینکه زانوی حریف یزدانی به تشک خورده است شدیدا نسبت به حق خوری اعمال شده اعتراض کرد.

یزدانی در دور نخست این رقابت‌ها مقابل ابراهیم بلوکباشی از ترکیه قاطعانه و با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسیده بود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir