مدال طلای روسیه و آمریکا در کشتی آزاد المپیک 2016
دو مدال طلای اوزان ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک ۲۰۱۶ به ترتیب به کشتی‌گیران روسیه و آمریکا رسید.

در روز پایانی رقابت‌های کشتی آزاد المپیک ۲۰۱۶ کشتی‌گیران اوزان ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم روسیه و آمریکا موفق شدند مدال طلا را از آن خود کنند. در وزن ۶۵ کیلوگرم سوسلان رامونوف(Soslan Ramonov) از روسیه با نتیجه ۱۱ بر صفر از سد طغرل عسگرف(Toghrul Asgarov) قهرمان المپیک لندن از آذربایجان گذشت و مقتدرانه بر سکوی نخست المپیک ایستاد. دو مدال برنز این وزن نیز به فرانک چامیزو(Frank Chamizo) کشتی‌گیر کوبایی‌الاصل ایتالیا و اختیار نوروزف(Ikhtiyor Navruzov) از ازبکستان رسید.

چامیزو موفق شد فرانک مولینارو(Frank Molinaro) از آمریکا را در دیدار رده‌بندی ۵ بر ۳ شکست دهد و اختیار نوروزف ازبک نیز در یک کشتی پرحاشیه که اعتراض شدید مربیان مغولستان به خاطر ناداوری را در پی داشت با نتیجه ۸ بر صفر مانداخناران گانزوریج(Ganzorigiin Mandakhnaran) از مغولستان را از پیش رو برداشت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز کایل اسنایدر(Kyle Snyder) از آمریکا در دیدار فینال ختاگ گازیموف(Khetag Gazyumov) آذربایجانی را با نتیجه ۲ بر یک از پیش رو برداشت و مدال طلای المپیک را از آن خود کرد تا اولین مدال طلای کشتی آمریکا در المپیک ریو ۲۰۱۶ به دست بیاید.

در دیدار رده‌بندی این وزن نیز آلبرت ساریتوف(Albert Saritov) از رومانی موفق شد ۱۰ بر صفر الیزبار اوتیکادزه(Elizbar Odikadze) از گرجستان را شکست دهد و به مدال برنز این وزن دست یابد. دیگر مدال برنز نیز به ماگومد ابراگیموف(Magomed Abdulmuminovich Ibragimov) از ازبکستان رسید که در دیدار رده‌بندی موفق شد والری آندریدسف(Valerii Andriitsev) از اوکراین را با حساب ۶ بر ۴ از پیش رو بردارد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir