7 مدال کشتی آلیش ایران در رقابت های قهرمانی جهان
ملی‌پوشان کشتی آلیش مردان و زنان ایران در روز نخست رقابت‌های جهانی این رشته، جمعا صاحب ۳ مدال نقره و ۴ مدال برنز شدند.

رقابت‌های کشتی آلیش قهرمانی جهان از روز چهارشنبه (17 شهریور) و به مدت دو روز در شهر چولپان آتا قرقیزستان در حال برگزاری است. در پایان رقابت‌های روز نخست، نمایندگان ایران در دو بخش آقایان و بانوان جمعا صاحب سه مدال نقره و چهار برنز شدند.

در آلیش بانوان سمیه حیدری و مریم احمدی در اوزان 60 و 75 کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و یگانه غریب گشته در وزن 55 کیلوگرم صاحب مدال برنز شد. در آلیش مردان نیز داود عوض‌زاده در وزن 90 کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و یاسر محمدی، جلیل پیرمردی و بهنام هددی در اوزان 80، 100 و +100 کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

نتایج نمایندگان کشورمان در روز نخست به شرح زیر است:

در بخش مردان یاسر محمدی در وزن 80 کیلوگرم با شکست ضربه فنی نمایندگان سوئیس و اوکراین راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با شکست مقابل حریف ازبکستانی به مدال برنز دست یافت. در وزن 90 کیلوگرم داود عوض زاده با ضربه فنی مقابل آلیش کاران زیمباوه و آلمان به جمع چهار نفر برتر راه یافت و با ضربه فنی کردن حریف قزاقستانی فینالیست شد، اما در دیدار فینال مقابل حریف ترکمنستانی شکست خورد و به مدال نقره رسید.

همچنین بهنام هدهدی در وزن +100 کیلوگرم در مسابقه نخست 2 بر صفر حریف مغولستانی را مغلوب کرد و در مبارزه بعد حریف اسلواکی را برد و به عنوان سومین نماینده ایران راهی مرحله نیمه نهایی شد، اما در این مرحله با نتیجه 6 بر یک مقابل آلیش کار ترکمنستانی باخت و به مدال برنز رسید. سعید خلیلی در وزن 70 کیلوگرم و روح‌اله نعمتیان در وزن 60 کیلوگرم از دور مسابقات کنار رفتند.

در بخش کلاسیک مردان نیز، جلیل پیرمردی در وزن 100 کیلوگرم ابتدا حریف روس خود را ضربه فنی کرد و سپس با برتری 4 بر 2 مقابل حریف مولداویایی راهی مرحله نیمه نهایی شد، اما در این مرحله مقابل حریف ازبکستانی 2 بر صفر باخت و به مدال برنز رسید.

همچنین در بخش زنان، در آلیش یگانه غریب گشته در وزن 55 کیلوگرم، سمیه حیدری در وزن 60 کیلوگرم و مریم احمدی در وزن 75 کیلوگرم به ترتیب با پیروزی ضربه فنی مقابل نمایندگان استونی، هند و قزاقستان راهی مرحله نیمه نهایی شدند. در این مرحله سمیه حیدری و مریم احمدی به ترتیب با شکست ضربه فنی آلیش کاران روسیه و آذربایجان فینالیست شدند.

اما در دیدار نهایی با شکست مقابل رقبای ترکمنستانی به مدال نقره دست یافتند. یگانه غریب گشته با شکست 7 بر 3 مقابل حریف اکوادوری به مدال برنز رسید و آسیه شجاعی، سمانه خجسته و سیده شیما نادری از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

رقابت‌های کلاسیک زنان و ادامه مسابقات کلاسیک مردان امروز (پنجشنبه) برگزار می‌شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir