کربر بانوی شماره یک تنیس جهان لقب گرفت
آنجلیک کربر تنیسور آلمانی با شکست کارولینا پلیسکووا قهرمان تنیس اوپن آمریکا در بخش زنان شد.

دیدار نهایی آخرین گرند اسلم سال 2016 در آمریکا بین آنجلیک کربر(Angelique Kerber) و پلیسکوا(Karolína Plíšková) برگزار شد و تنیسور آلمانی با پیروزی دو بر یک به عنوان قهرمانی رسید. این دیدار که 2 ساعت و 7 دقیقه طول کشید در ست نخست 6 بر سه به نفع تنیسور آلمانی به پایان رسید. در ادامه پلیسکوا 6 بر 4 او را شکست داد. اما کربر توانست در ست سوم 6 بر چهار پیروز شود.

با این قهرمانی کربر بانوی شماره یک جهان لقب گرفت و توانست به 186 هفته صدرنشینی پیاپی سرنا ویلیامز(Serena Williams) پایان دهد. تنیسور 28 ساله پیش از این قهرمان گرند اسلم 2016 استرالیا شده بود.

قهرمان تنیس اوپن آمریکا 3.5 میلیون دلار کسب کرد و به پلیسکوا نایب قهرمان نیز یک میلیون و 750 هزار دلار جایزه داده شد. کربر تا سال 2011 تنها توانست یک بار به نیمه نهایی مسابقات تنیس اوپن برسد اما در جولای 2016 به فینال ویمبلدون رسید. مدال نقره المپیک ریو را کسب کرد. قهرمان تنیس اشتوتگارت شد و به فینال سینسیناتی و بریسبان رسید.

پلیسکوا اولین تنیسور اهل چک بود که پس از سال 1993 توانست به فینال برسد. او با حذف خواهران ویلیامز (سرنا و ونوس) کار بزرگی کرد و فینالیست شد اما در هشتمین رویارویی اش با کربر برای پنجمین بار شکست خورد. پیش از مسابقات تنیس اوپن آمریکا پلیسکوا جز 20 تنیسور برتر جهان بود که تنها به دور یک چهارم رسیده بود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir