حامد صلحی‌پور از وزنه‌برداری پارالمپیک 2016 حذف شد
سید حامد صلحی‌پور نماینده دسته 88 کیلوگرم وزنه‌برداری کشورمان در بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو موفق به کسب مدال نشد.

مسابقات ششمین روز از بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو در حالی آغاز شد که در رقابت‌های وزنه‌برداری، سید حامد صلحی‌پور در دسته 88 کیلوگرم با 9 وزنه‌بردار دیگر به رقابت پرداخت که هر 3 حرکتش خطا اعلام شد و از کسب مدال بازماند.

صلحی‌پور در نخستین حرکت در حالی که موفق به مهار وزنه 225 کیلوگرمی شده بود، اما داوران با 2 چراغ قرمز و یک سفید این وزنه را از او قبول نکردند. وی در حرکت دوم هم موفق به مهار این وزنه نشد تا ادامه کار برایش سخت شود.

این اتفاق در حالی رخ داد که داوران دو حرکت اول (224 و 226 کیلوگرم) دیگر مدعی این دسته یعنی 'جی جانگ یه' از چین را هم خطا اعلام کردند تا وزنه‌بردارانی که با وزنه‌های به مراتب کمتری شروع کرده بودند در صدر قرار بگیرند.

صلحی‌پور برای سومین و آخرین حرکتش بار دیگر وزنه 225 کیلوگرمی را انتخاب کرد که این‌بار هم موفق به مهار این وزنه نشد تا دستش از کسب مدال کوتاه بماند. همین اتفاق برای حریف چینی او هم تکرار شد تا هر دو مدعی این دسته اوت کرده باشند.

'محمد خلف' از امارات در این دسته با 220 کیلوگرم مدال طلا را بر گردن آویخت. وزنه‌برداران برزیلی و مغولستانی هم با 210 کیلوگرم به ترتیب مدال‌های نقره و برنز را از آن خود کردند.

وزنه‌برداری کشورمان با شش وزنه‌بردار در پارالمپیک ریو شرکت کرده است که پیش از این حمزه محمدی در 65 کیلوگرم چهارم شده بود و مجید فرزین در 80 کیلوگرم مدال طلا را برای کشورمان به ارمغان آورده بود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir