والیبال نشسته بانوان در پارالمپیک 2016 پنجم شد
تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشورمان در اولین حضورش در بازی‌های پارالمپیک، موفق به کسب عنوان پنجمی در رقابت‌های 2016 ریو شد.

در ادامه مسابقات هشتمین روز از بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو و در رقابت‌های والیبال نشسته بانوان، تیم ملی کشورمان برای تعیین تیم‌های پنجم و ششم به مصاف هلند رفت که با برتری مقابل حریف اروپایی خود موفق به کسب عنوان پنجمی این رقابت‌ها در اولین حضور در پارالمپیک شد.

ملی‌پوشان کشورمان در ست‌های اول، دوم و پنجم با نتایج 25 بر 21 ، 25 بر 13 و 15 بر 13 از سد حریف قدرتمند خود گذشتند و ست‌های سوم و چهارم را 25 بر 23 و 25 بر 15 واگذار کردند تا در نهایت عنوان پنجم بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو را از آن خود کرده باشند.

بازیکنان کشورمان در ست اول بسیار برتر از حریف ظاهر شدند و هر دو زمان استراحت فنی اول را با برتری به پایان رساندند. هر چند که در اواخر این ست حریف اختلاف را کم کرد، اما در نهایت ایران برنده بود.

در ست دوم هم با وجود اینکه بانوان کشورمان چند امتیازی را از حریف عقب افتادند، اما خیلی زود جبران مافات کردند و زنگ تایم اول استراحت فنی با نتیجه 8 بر 6 به نفع ایران به صدا درآمد. تایم دوم استراحت فنی نیز با نتیجه 16 بر 8 به نفع ایران تمام شد تا در نهایت این ایران باشد که با نتیجه 25 بر 13 پیروزی این تایم شود.

در ست سوم البته حریف کمی بهتر ظاهر شد و تا امتیازات پایانی بازی پایاپایی را شاهد بودیم و در نهایت این هلندی‌ها بودند که با نتیجه نزدیک 25 بر 23 برنده شدند تا کار به ست چهارم کشیده شود.

ست چهارم هلندی‌ها با توپ پر آمدند و با سرویس‌های هدف‌دار چندین امتیاز متوالی را کسب کردند و حتی در مقطعی اختلاف را به بیش از 10 امتیاز هم رساندند و در نهایت پیروز این ست شدند.

در ست پنجم ملی‌پوشان کشورمان نبض بازی را در دست گرفتند و در نهایت با پیروزی 15 بر 13 به عنوان پنجم پارالمپیک دست یافتند.

* از نکات جالب توجه این دیدار، حمایت‌های تماشاگران برزیلی از بانوان کشورمان بود که با هر امتیاز، شادی می‌کردند و فریاد «ایران - ایران» سر می‌دادند.

* استقبال خوبی از این مسابقه شد و تقریبا نیمی از صندلی‌های سالن پر شده بود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir