لیگ جهانی والیبال: پیروزی ایران مقابل آرژانتین
تیم ملی ایران در آخرین بازی هفته دوم لیگ جهانی والیبال موفق به شکست آرژانتین شد.

پیروزی ایران مقابل آرژانتین

تیم ملی ایران در ششمین بازی خود در لیگ جهانی والیبال و آخرین دیدار تهران با نتیجه ۳ بر ۲ از سد آرژانتین گذشت.

ایگور کولاکوویچ در سومین و آخرین بازی از هفته دوم لیگ جهانی به میزبانی تهران از ترکیب سعید معروف، امیر غفور، محمد موسوی، عادل غلامی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور و مهدی مرندی (لیبرو) مقابل آرژانتین استفاده کرد. خولیو ولاسکو در این بازی مقابل شاگردان قدیمی خودش در تیم ملی ایران قرار می‌گرفت و بازیکنان ایران نیز به خوبی با تفکرات ولاسکو آشنا بودند. تیم ایران پس از شکست بدون امتیاز شب گذشته مقابل صربستان برای تثبیت حضور خود در بین مدعیان و حداکثر استفاده از امتیاز میزبانی، نیاز به پیروزی مقابل حریف خود داشت. بازی در ست نخست، گام به گام پیش می‌رفت اما باز هم حملات تیم ایران به قدرت حریف خود نبود. دو تیم در امتیاز ۲۳ مساوی بودند که داوران با پافشاری کادر فنی و تماشاگران در مورد یک صحنه مشکوک دفاع روی تور، رأی را به سود ایران دادند و در نهایت این ست دسدنی با نتیجه ۲۷ بر ۲۹ به سود ایران تمام شد. بازیکنان ایران در پایان این ست ۱۵ امتیاز از اسپک، ۳ امتیاز از دفاع روی تور، یک امتیاز سرویس و ۹ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند. بازیکنان آرژانتین نیز ۲۱ امتیاز از اسپک، یک امتیاز از دفاع روی تور، ۲ امتیاز سرویس و ۳ امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

بازی خوب بازیکنان ایران در ست دوم هم ادامه داشت به طوری آنها در بیشتر لحظات بازی از حریف خود پیش بودند. آنها می‌خواستند انتقام شکست ۳ بر صفر المپیک ۲۰۱۶ ریو را از آرژانتین در تهران بگیرند. حضور موفق جواد معنوی‌نژاد به جای فرهاد قائمی در اواسط ست نخست بازی یکی از بهترین تعویض‌های کولاکوویچ بود. او تا پایان ست دوم، ۱۷ امتیاز به تنهایی برای ایران کسب کرده بود. بازیکنان ایران در پایان این ست که با پیروزی ۲۵ بر ۲۰ آنها همراه بود ۳۳ امتیاز از اسپک، ۶ امتیاز از دفاع روی تور، یک امتیاز سرویس و ۱۴ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند. بازیکنان آرژانتین نیز ۳۵ امتیاز از اسپک، ۳ امتیاز از دفاع روی تور، ۳ امتیاز سرویس و ۶ امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند. محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش و سرپرست فدراسیون والیبال، حامد حدادی، ستاره تیم ملی بسکتبال  و محسن بنگر بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس از میهمانان ویژه این بازی بودند.

در ست سوم، همان ویروس همیشگی به سراغ تیم ملی ایران آمد، باختن بعد از ۲ ست پیروزی. بازیکنان ایزان با وجود بازی کم اشتباهب که در مجموع این بازی ارائه کرده بودند اما مغلوب اسپک‌های بهتر بازیکنان حریف شدند و ۲۵ بر ۲۰ شکست خوردند.  بازیکنان ایران در پایان این ست  ۴۶ امتیاز از اسپک، ۶ امتیاز از دفاع روی تور، یک امتیاز سرویس و ۲۱ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند. بازیکنان آرژانتین نیز ۵۱ امتیاز از اسپک، ۶ امتیاز از دفاع روی تور، ۴ امتیاز سرویس و ۱۰ امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

ست چهارم، ست پرنوسانی برای هر دو تیم بود چون هیچکدام مایل نبودند که هفته دوم را با شکست به پایان برسانند. سعید معروف به خوبی در این ست از ماجمان قدرتی خود استفاده کرد و پاس‌های دوبله، مدافعان حریف را گمراه کرد. جواد معنوی‌نژاد نیز در این بازی در حد یک ستاره عمل کرد اما ولاسکو نشان داد که متخصص برگرداندن بازی‌های سخت است، همان‌طور ایران با او در جام جهانی ۲۰۱۱ بر صربستان و لهستان غلبه کرد. ست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود آرژانتین تمام شد. بازیکنان ایران در پایان ست چهارم، ۶۶ امتیاز از اسپک، ۷ امتیاز از دفاع روی تور، یک امتیاز سرویس و ۲۳ پوئن از اشتباهات حریف کسب کردند و بازیکنان آرژانتین نیز ۷۱ امتیاز از اسپک، ۸ امتیاز از دفاع روی تور، ۵ امتیاز مستقیم سرویس و ۱۳ پوئن از اشتباهات ایران به دست آوردند.

مصدومیت جواد معنوی‌نژاد در ابتدای ست پنجم، بدترین اتفاق ممکن برای ایران بود ولی فرهاد قائمی به خوبی جای او را پر کرد. نتیجه این ست ۱۵ بر ۱۱ به سود ایران تمام شد تا آخرین میزبانی ایران در لیگ جهانی ۲۰۱۷ به سود شاگردان کولاکوویچ ثبت شود. 

بازیکنان ایران در پایان ست پنجم این بازی مهیج ۷۴ امتیاز از اسپک، ۸ امتیاز از دفاع روی تور، یک امتیاز سرویس و ۲۸ پوئن از اشتباهات حریف کسب کردند و بازیکنان صربستان نیز ۷۶ امتیاز از اسپک، ۸ امتیاز از دفاع روی تور، ۵ امتیاز مستقیم سرویس و ۱۸پوئن از اشتباهات ایران به دست آوردند.

تیم ملی ایران در هفته سوم لیگ جهانی والیبال در لهستان به مصاف آمریکا، روسیه و لهستان خواهد رفت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: 90tv.ir