راننده ایرانی از خطر مرگ گریخت!
سام طاهری، راننده ایرانی که در خارج از کشور زندگی می‌کند و موفقیت‌های خوبی را با پرچم کشورمان به دست آورده، در مسابقات یوروناسکار نیز توانست مقام بیاورد؛ این‌بار او در هلند به رتبه سوم رسید.

نجات سام طاهری از مرگ!

شرکت‌کننده ایرانی یوروناسکار در راند ۵ و ۶ این رقابت‌ها که در هلند برگزار شد با وجود عدم موفقیت در الیت یک به‌دلیل ناآشنایی با پیست کوچک ٨٠٠متری و معروف به پیست منحنی و تخم‌مرغی زاویه‌دار در سر پیچ‌ها، توانست در روز بعد با آشنایی بیشتر در رقابت‌های الیت ٢ در جای سوم بایستد. این مسابقات در جنوب شرقی هلند در نزدیکی مرز آلمان انجام شد و سام طاهری با وجود نداشتن تمرین در این پیست به‌دلیل نداشتن زمان کافی باز هم با کسب مقام سومی توانست امتیازات قابل‌توجهی برای خود در جدول کلی دست و پا کند.

حادثه‌ای که به خیر گذشت

سام طاهری، راننده ایرانی درباره اتفاقاتی که در رالی اخیر برایش پیش آمد، گفت: «مسابقات هلند به لحاظ نوع پیست، مسابقات سختی بود و شرکت‌کنندگان محلی به‌دلیل آشنایی و تمرین در این پیست وضع به‌مراتب بهتری نسبت به دیگر شرکت‌کنندگان داشتند. پیست منحنی عامل تصادفات بسیاری شد که من هم شانس آوردم از کنار چند تصادف ایجاد شده جان سالم به‌در بردم و فقط چند خط روی ماشین افتاد. اگرچه خرابی هیدرولیک فرمان و ریزش روغن باعث شد تا در رقابت‌های الیت یک موفق نباشم، اما روز بعد با تلاش مکانیک‌ها و ١٠دقیقه تمرین در پیست با سبقت گرفتن به‌موقع از چند ماشین توانستم به نفر هفتم خودم را برسانم و رتبه سوم را در کلاس خود کسب کنم و به مسابقات آینده امیدوارتر شوم. حتی گروه ناسکار آمریکا که در محل مسابقه بودند، انتظار نداشتند بتوانم این گونه ظاهر شوم و این درحالی بود که اکثر شرکت‌کنندگان تجربه ۴ و ۵ ساله شرکت در این رقابت‌ها را داشتند و من حضور نخست خود را تجربه می‌کردم. امیدوارم به‌عنوان یک ایرانی باعث افتخار همه هموطنانم در اروپا و سراسر جهان شوم.

شانس خوب برای کسب رتبه بهتر

هم‌اکنون طاهری با در پیش داشتن ٣ تورنمنت دیگر که اولی دو هفته دیگر در روزهای شنبه و یکشنبه دو هفته آینده در آلمان و دو تای دیگر با ضریب امتیازات دو برابر در خاک ایتالیا و بلژیک خواهد داشت، این بخت را به گفته خود دارد تا به‌عنوان نخستین ایرانی در یورو ناسکار در جمع برترین‌ها بایستد. او در پایان همین مسابقات با ۱۵پله صعود در مجموع کلی راندها از رتبه ۳۰ به رتبه ۱۵رسید


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی