واکنش رئیس فدراسیون بسکتبال به بی احترامی لبنانی ها به ایران
محمود محشون رئیس فدراسیون بسکتبال نسبت به توهین لبنانی ها به سرود جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

توهین لبنانی ها به سرود ایران

«محمود محشون» رئیس فدراسیون بسکتبال با انتقاد از بی احترامی به سرود جمهوری اسلامی ایران توسط لبنانی ها در دیدار شب گذشته رقابت های کاپ آسیا را از طریق مراجع قانونی پیگیری می کند.

رقابت بسکتبال ایران و لبنان در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی کاپ آسیا  در لبنان در شرایطی برگزار شد که به جز مسائل فنی بحث های حاشیه ای نیز شاگردان مهران حاتمی را تحت تاثیر قرار داد.

تماشاگران لبنانی که سالن 6 هزار نفری شهر بیروت را پر کرده بودند درابتدای مسابقه و در هنگام پخش سرود ملی جمهوری اسلامی سروصدا کرده و شعارهایی سر دادند. رفتار تماشاگران ناراحتی بازیکنان و مربیان ایرانی را در پی داشت.

پس از مسابقه نیز ارسلان کاظمی که به عنوان نماینده بازیکنان در نشست خبری حاضر شده بود، به اقدام هواداران لبنانی واکنش نشان داد.
ضمن اینکه محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال از پیگیری جدی ماجرا خبر داد و گفت: «من این مسئله را از اعضای تیم ملی شنیدم و قرار شد بلافاصله از طریق سفارت ایران این هنجارشکنی را پیگیری کنیم و پاسخ بی احترامی لبنانی ها را بدهیم. متاسفم که در یک محیط ورزشی چنین اتفاقاتی رخ می دهد و لبنانی ها که اینقدر مورد توجه جمهوری اسلامی هستند، این گونه رفتار می کنند».

وی در باره احتمال سفرش به لبنان با توجه به صعود تیم ملی به جمع چهار تیم برتر ادامه می دهد:« دلیلی ندارد به لبنان سفر کنم چون بازیکنان زحمات خود را کشیده اند و کادر فنی و مدیریتی تیم نیز بالای سر آنها هستند.»


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی