قهرمان تیراندازی با کمان کشورمان: کمانم را فروختم تا دیگر به تیم ملی برنگردم!
یاسر عمویی دارنده مدال نقره دانشجویان جهان در رشته تیراندازی با کمان اعلام کرد که دیگر در این رشته فعالیتی نخواهند داشت.

ناراحتی یاسر عمویی قهرمان تیراندازی با کمان ایران

دارنده مدال نقره دانشجویان جهان در رشته کامپوند گفت: بخاطر عدم حمایت از سوی فدراسیون تیروکمان و مسئولان تاکستان، کمانم را فروختم که دیگر به تیم ملی بازنگردم.

یاسر عمویی در گفت وگویی با اشاره به خداحافظی‌اش از تیم ملی تیروکمان افزود: به خاطر عدم حمایت از سوی فدراسیون تیروکمان و مسوولین تاکستان، کمانم را فروختم که دیگر فکر بازگشت به تیم ملی را نداشته باشم. واقعا زمانی که به کمانداران تیم ملی رسیدگی لازم نمی‌شود و مجبورم هر دفعه مبلغ ۳میلیون تومان از جیبم هزینه کنم تا تیر بخرم و یا کمانم را با هزینه شخصی تهیه کنم، حضور در تیم ملی چه سودی برای من می‌تواند داشته باشد. نزدیک یکسال است که هیچ حقوقی از تیم ملی دریافت نمی‌کنم و مجبورم تمام هزینه‌ها را خودم پرداخت کنم. این شرایط برای افرادی همانند من که تازه ازدواج کرده‌اند، سخت است و بعضی وقت‌ها در تامین زندگی شخصی خود می‌مانم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دیگر قصد بازگشت به تیروکمان را ندارید، گفت: فعلا که فدراسیون تیروکمان بلاتکلیف است و مشخص نیست چه زمانی به وضعیت ایده‌آل می‌رسد. شاید اگر رییس آن به زودی مشخص شود و از حالت بلاتکلیفی خارج شود، دوباره قصد بازگشت به تیروکمان را داشته باشم. اما الان ترجیح می‌دهم در شهرستان تاکستان به کار مربیگری بپردازم و تجربیات خود را در اختیار کسانی قرار دهم که به دنبال آموزش تیروکمان هستند.

دارنده مدال نقره دانشجویان جهان اضافه کرد: متاسفانه زمانی که از ناحیه کمر در تمرینات تیم ملی آسیب دیدم، فدراسیون هیچ همکاری برای بهبود آسیب‌دیدگی من نداشت و هزینه‌های درمانم را خود پرداخت کردم. حتی وقتی به فدراسیون گفتم به خاطر آسیب‌دیدگی کمرم قادر به شرکت در امتحانات عملی دانشگاه نیستم و نامه‌ای به من بدهند تا دانشگاه همکاری لازم را در این زمینه با من داشته باشد، از دادن نامه امتناع کردن و گفتن چون این مساله را صورت جلسه نکردی از دادن نامه معذوریم.

عمویی افزود: از ۹۳ عضو تیم ملی تیروکمان هستم و مدت ۱۱ سال است که تیر می‌زنم، اما به خاطر بی‌مهری‌ها و عدم حمایت لازم دیگر انگیزه‌ای برای ماندن در تیم ملی ندارم و دوست دارم فعلا به زندگی شخصی خود بپردازم.

وی در پایان گفت: با توجه به این که مدال‌های ارزشمندی از جمله؛ مدال نقره دانشجویان جهان، نقره جام جهانی شانگهای چین، طلای قهرمانی کاپ آسیا تایلند، برنز قهرمانی آسیا و ... را برای تاکستان کسب کردم، امیدوارم مسئولان تاکستان برحسب قولهایی که به من دادند و بابت افتخاراتی که برای تاکستان کسب کردم، حمایت لازم را از من داشته باشند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isna.ir