عقب نشینی کمیته المپیک زمستانی: همه ورزشکاران از جمله ایرانی ها گوشی سامسونگ می گیرند
کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد که تمامی ورزشکاران حاضر در المپیک زمستانی, گوشی  سامسونگ را هدیه خواهند گرفت.

همه ورزشکاران از جمله ایرانی ها گوشی سامسونگ می گیرند

کمیته بین‌المللی المپیک در واکنش به گزارش‌های منتشره در مورد عدم اهدای گوشی‌های موبایل به ورزشکاران ایرانی در المپیک زمستانی ٢٠١٨ پیونگ چانگ، در یک عقب نشینی آشکار اعلام کرد: به همه ورزشکاران حاضر در رقابت‌ها، گوشی سامسونگ اهدا خواهد شد.

شرکت سامسونگ نسخه ویژه‌ای از گوشی‌های گالاکسی نوت ٨ را طراحی کرده و به ورزشکاران و مقام‌های ورزشی حاضر در رقابت‌ها هدیه می‌دهد.

این در حالی است که خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه گزارش داد که سخنگوی برگزارکننده بازی‌ها گفته است که ورزشکاران ایرانی و کره شمالی به دلیل تحریم‌های سازمان ملل نمی‌توانند گوشی‌های هدیه را دریافت کنند.

یک مقام ارشد کمیته بین‌المللی المپیک در گفت وگو با رسانه های غربی اظهار داشت: این کمیته برای ورزشکاران همه کشورها که در بازی‌های المپیک زمستانی شرکت کرده‌اند، گوشی تهیه و اهدا می‌کند. این گوشی‌ها حاوی اطلاعات مهمی درباره رقابت‌ها برای ورزشکاران هستند.

وی افزود: ورزشکاران ایرانی می‌توانند گوشی‌ها را نگه دارند. ورزشکاران کره شمالی هم درخواست کرده‌اند که گوشی‌ها را ظرف دوران بازی‌ها استفاده کنند، اما آنها را با خود به کشورشان بازنگردانند.

مراسم گشایش بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ جمعه برگزار می‌شود، اما بعضی بازی‌ها از چهارشنبه آغاز شده است.

شرکت سامسونگ هم اعلام کرد: چهار هزار گوشی برای المپیک تولید کرده، اما درباره چگونگی توزیع آن بین ورزشکاران و مقام‌های کشورها، کمیته بین‌المللی المپیک باید پاسخگو باشد.

ایران با چهار اسکی‌باز به نام های سمانه بیرامی باهر، فروغ عباسی، ستار صید و محمد کیادربندسری، در این رقابت‌ها حضور دارد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: ilna.ir