متن نامه رسمی عذرخواهی کمیته بین المللی المپیک از ایران
کمیته بین‌المللی المپیک و کمیته برگزاری مسابقات المپیک زمستانی 2018 در نامه‌های جداگانه‌ای از ایران عذرخواهی کردند.

عذرخواهی کمیته بین‌المللی المپیک از ایران

در پی اتفاقات اخیر در جریان رقابت های المپیک زمستانی کره جنوبی و عدم توزیع گوشی‌های سامسونگ بین ورزشکاران ایرانی، مسئولان مربوطه با ارسال‌ نامه‌هایی جداگانه، بابت این اتفاق عذرخواهی کردند.

متن نامه کمیته بین المللی المپیک(IOC) به شرح زیر است:

"جناب آقای دکتر سید رضا صالحی امیری

رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران

پیرو نامه پیوست از کمیته برگزاری بازیهای پیونگ چانگ 2018، به نمایندگی از کمیته بین المللی المپیک، مراتب تاسف عمیق خود را در خصوص اتفاق تاسف بار مربوط به توزیع تلفن میان ورزشکاران ایرانی ابراز می داریم.

همانطور که در نامه پیوست ، به امضای رییس کمیته برگزاری بازیهای زمستانی پیونگ چانگ، بیان شده است، این اتفاق در نتیجه عدم ارتباط صحیح فیمابین تیم های توزیع کننده تلفن پیش آمده است. کاملا ناراحتی و رنجشی که این اتفاق برای ورزشکاران و هیئت شما ایجاد کرده است، را درک می کنیم.

در راستای روح و ارزش های المپیک، صمیمانه از همکاری ارزشمند شما برای حل این موضوع تشکر می نماییم. در این ارتباط، پیشنهاد می نماییم جلسه ای را با شما و ورزشکارانتان در اولین زمان ممکن ترتیب دهیم زیرا تمایل داریم حمایت خود را از ورزشکاران شما نشان دهیم و این واقعه را پشت سر نهیم.

با افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی که دو ساعت دیگر برگزار می شود، قصد داریم نور را بر ورزش بتابانیم و ارزشهای المپیک را جشن بگیریم.

با تشکر فراوان مجدد از بابت همکاری و مساعدت شما در این خصوص،

با احترام،

پره میرو
معاون مدیر کل
کمیته بین المللی المپیک"

همچنین متن نامه رئیس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی به ترتیب زیر است:

"جناب آقای سید عبدی افتخاری
سرپرست کاروان کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران

بدینوسیله مراتب عذرخواهی صادقانه خود را از طرف کمیته برگزاری بازی‌های المپیک 2018 پیونگ چانگ از بابت حادثه تاسف بار در خصوص توزیع تلفن بین ورزشکاران جمهوری اسلامی ایران ابراز می دارم. از بابت این وضعیت که به دلیل عدم ارتباط صحیح فیمابین تیم اجرایی ما بوجود آمد، بسیار متاسفیم.

هدف ما از بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ 2018 تمرکز آن بر ورزشکاران و بزرگداشت قدرت جنبش المپیک در اتحاد مردم با یکدیگر می باشد. همچون ورزشکاران همه ملت‌ها، ورزشکاران ایرانی نیز باید این نسخه خاص تلفن های پیونگ‌چانگ 2018 را داشته باشند و دریافت نمایند، به‌ویژه به این خاطر که اطلاعات ضروری بر روی این دستگاه ها وجود دارد که از شرکت ورزشکاران شما در این بازی‌ها حمایت می‌نماید.

ما درک می‌کنیم که این واقعه برای شما و ورزشکاران شما دغدغه غیرضروری ایجاد نمود. بسیار از حمایت شما و برخورد مثبت شما در حل این موضوع در بهترین شکل ممکن، سپاسگزاری می نماییم. بنابراین با احترام پیشنهاد می‌نماییم که جلسه ای با ورزشکاران شما و نمایندگان کمیته بین المللی المپیک داشته باشیم تا ورزشکاران‌تان تلفن‌ها را دریافت نمایند.

با همکاری ارزشمند شما، امیدواریم این واقعه را پشت سر قرار بدهیم و تمرکز را بر بزرگداشت ورزش‌ها و ورزشکاران شما در مراسم افتتاحیه امشب قرار دهیم.

با تشکر از حمایت و همکاری بی نظیر شما و با آرزوی تجربه ای فوق العاده المپیک در اینجا و در پیونگ چانگ،

با احترام
لی، هی-بوم
رئیس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی 2018"



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir