علی معلومات جودوکای ایرانی وزن 73- کیلوگرم کشورمان در صورت پیروزی در دور اول باید به مصاف نماینده رژیم اشغالگر قدس برود تا دوباره پرونده جودو و نمایندگان اسرائیلی باز شود.
 
به گزارش جهان نيوز ،‌ رقابتهای جهانی جودو در هلند در حال برگزاری است و معلومات که عنوان پنجم المپیک را در کارنامه خود می بیند فردا در این رقابتها به روی تاتامی خواهد رفت.
این جودوکاری خوب کشورمان در جدول شلوغ این وزن ابتدا باید به مصاف ساسو خرب، جودوکای اسلونیایی برود و در صورت پیروزی در دور اول باید با برنده دیدار نماینده رژیم اشغالگر قدس و آلمان دیدار کند و در صورتی پیروزی معلومات و شکست نماینده آلمان در این دیدار وضعیت معلومات مبهم خواهد شد.
فدراسیون جهانی جودو (IJF) پس از امتناع آرش میراسماعیلی از حضور مقابل جودوکای اسراییلی در رقابتهای المپیک آتن حساسیت بسیار زیادی روی این موضوع دارد و به همین دلیل کشورمان بارها تا مرز محرومیت رفته است.
آخرین باری که این اتفاق برای جودوکاهای کشورمان رخ داد رقابتهای جهانی 2005 برزیل بود که وحید سرلک برای مدال برنز باید به مصاف نماینده اسراییل می رفت که در دور ماقبل این گروه مقابل جودوکای ضعیفی از آذربایجان تن به شکست داد.
گفتنی است جودوکای جوان و تازه وارد آلمانی تنها در دو گرند اسلم پاریس و هامبورگ به مدال برنز رسیده است و عنوان هفتم اروپا را دارد، اما نماینده 28 ساله رژیم اشغالگر قدس دوبار نایب قهرمانی و یک عنوان پنجم اروپا و دو نقره و سه برنز رقابتهای جام جهانی جودو را در اختیار دارد که البته بعد از سال 2005 عنوان مهمی از آن خود نکرده است.
موضوع برخورد نمایندگان جودوی کشورمان با جودوکاهای رژیم اشغالگر قدس بارها تکرار شده است و در باید دید این بار تدبیر فدراسیون جودو برای رهایی از این مسئله چه خواهد بود.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:jahannews.com