درخشش ایران در رقابت های تکواندو نوجوانان جهان
نوجوانان تکواندوی ایران در چهارمین روز رقابتهای جهانی خوش درخشیدند.

آسمان طلایی تکواندوی ایران در شیاپچانگ جهانی

در چهارمین روز رقابتهای تکواندو  نوجوانان جهان که به میزبانی تونس برگزار می شود ، مهسا کیادلیری، یلدا ولی‌نژاد، محمدمهدی عمادی و علی اشکوریان چهارتکواندوکاری بودند که به مصاف رقبای خود رفتند ودرمدال خوش رنگ طلا به اندوخته های تکواندوی ایران اضافه کردند .

در وزن 68- کیلوگرم، محمد مهدی عمادی با غلبه بر تمامی حریفانش مدال طلا را بدست آورد.هوگوپوش وزن هفتم  کشورمان پس از یک‌ قرعه استراحت، با شکست  ایاد باراکات مصر ، دیوربک توخلیبوئف  ازبکستان ، با بلابری از مجارستان ، ایوان پالوسکی  از بلاروس به فبنال راه یافت . حمادی در فینال  سی جی نیکولاس  آمریکایی را شکست داد و مدال طلا   را به گردن آویخت .

علی اشکوریان دیگر نماینده تکواندوی کشورمان .در  وزن 73- کیلوگرم با غلبه بر تمامی حریفان و کسب 6 برد متوالی دومین مدال طلا را به ارمغان آورد .

اشکوریان که در مسابقات کسب سهمیه المپیک جوانان عنوان نایب قهرمانی را کسب کرده بود، در این رقابت‌ها نیز توانست مدال طلا را در کارنامه خود ثبت کند .

تکواندوکار وزن 73- کیلوگرم ایران با پیروزی مقابل میخاییل سوکولف  روسیه ، ساموئله بالیوا ایتالیا ، جیهون سئونگ»  کره‌جنوبی ، در مرحله یک‌چهارم فاهد اسبیهی اردن ، بدر آچاب  بلژیکی به فینال راه یافت که دراین مرحله توانایی خود را به  آدرین وجتکویاک از لهستان دیکته کرد و با مدال طلا بر سکوی قهرمانی ایستاد .

مهسا کیا دلیری و یلدا ولی نژاد ازدست یابی به مدال بازماندند .



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی