حضور يك اسطوره ايرانی در ليگ برتر اروپا،‌ بدون شك افتخار كوچكی برای فوتبال ايران نخواهد بود.
 

به گزارش آرين اسپورت ، ناصر حجازی اسطوره آبی فوتبال ایران، چندی پیش با مسوولان باشگاه دی‌استرادا به توافق نهایی رسید و كارش را به صورت رسمی در این تیم پرسابقه شروع كرد.
حجازی كه به عنوان مدیر فنی در دی‌استرادا مشغول به كار شد، در جلسه معارفه‌اش با چند خبرگزاری و روزنامه معتبر اروپایی از جمله دویچهوله آلمان به گفت‌وگو پرداخت. پس از آن نیز حجازی با شبكه ورزشی اسلواكی مصاحبه‌ای را به زبان انگلیسی انجام داد و جالب اینكه بیوگرافی حجازی و سوابق او به طور كامل اعلام شد و آنها در پایان، حضور اسطوره بزرگ فوتبال ایران را به اسلواكی تبریك گفتند.
حجازی در مورد زندگی و سمت جدیدش در اسلواكی می‌گوید: «برخلاف صحبت‌های بعضی از نشریات در ایران، من در حال حاضر فقط مدیر فنی دی‌استرادا هستم. در حال حاضر تیم سرمربی دارد و من عملكرد او و دیگر اعضای كادر فنی را زیر نظر دارم. این درست كه باشگاه ما در اسلواكی است ولی من در اتریش زندگی می‌كنم. مردم در اتریش انگلیسی صحبت می‌كنند و می‌توانم با آنها به راحتی ارتباط برقرار كنم. اتریش نسبت به اسلواكی مدرن‌تر است ولی اسلواكی خیلی آرام و زیباست. فاصله باشگاه ما در اسلواكی تا محل زندگی‌ام در اتریش حدود شصت، 70 كیلومتر است و من هر روز یك مسیر روان و سرسبز را طی می‌كنم كه از بابت آن لذت می‌برم.»
حجازی اولین حضور در دی‌استرادا را با شكست آغاز كرد ولی او از این بابت اصلا نگران نیست: «در هفته هفتم ما میزبان تیم Dukla Banska Bysteica بودیم. با توجه به انجام شدن كارهای اداری مربوط به ویزایم در این بازی روی نیمكت نشستم و توانستم شناخت بهتری نسبت به تیم پیدا كنم. البته حریف ما هم تیم بسیار قدرتمندی بود و در حال حاضر هم تیم صدرنشین بازی‌هاست. من رفته‌رفته شناخت بیشتری نسبت به دی‌استرادا و بازیكنانش پیدا می‌كنم و آن وقت است كه می‌توانم با قدرت بیشتری به كارم در این تیم ادامه دهم.»
در حال حاضر دی‌استرادا از هفت بازی صاحب 10 امتیاز است و در مكان پنجم جدول رده‌بندی لیگ برتر اسلواكی قرار دارد. دی‌استرادا در جدول دوازده تیمی لیگ اسلواكی صاحب سه پیروزی، یك تساوی و سه شكست است كه از این بین هشت گل زده و هفت گل خورده نیز در كارنامه این تیم دیده می‌شود. دی‌استرادا كه در حال حاضر با 10 امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد با تیم صدرنشین بازی‌ها فقط پنج امتیاز اختلاف دارد.
حجازی كه امروز نیز در یك بازی بزرگ و حساس در زمین تیم Fc Nitra روی نیمكت دی‌استرادا می‌نشیند در مورد این بازی می‌گوید: «هفته پیش با تیم اول جدول بازی داشتیم و این هفته هم باید با تیم دوم جدول بازی كنیم. بدون شك بازی كردن در زمین Nitra كار راحتی نیست ولی ما به دنبال كسب یك نتیجه خوب هستیم و امیدوارم كه نتیجه لازم را بگیریم. البته من هنوز دخالت خیلی زیادی در امور فنی دی‌استرادا ندارم و هدف اول من این است كه شناخت بیشتری از این تیم پیدا كنم.»
امروز (سی‌ام اگوست 2009) دی‌استرادا در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر اسلواكی در شرایطی به مصاف Fc Nitra می‌رود كه این بازی با توجه به حساسیت‌هایی كه دارد به صورت زنده از تلویزیون اسلواكی پخش می‌شود.
ناصر حجازی كه از مدت‌ها پیش به دنبال رویاهایش در قاره سبز بوده است، حالا نیز با امید فراوان در مورد آینده دی‌استرادا صحبت می‌كند: «من فكر می‌كنم كه می‌توانم با توجه به شایستگی‌های مدیرعامل ایرانی دی‌استرادا كارهای بزرگی در این باشگاه انجام دهم.
با خشایار محسنی قرار گذاشته‌ایم كه برای بالا بردن پرچم ایران در قاره اروپا، تمام تلاشمان را انجام دهیم تا دی‌استرادا سهمیه حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا و یا جام یوفا را بگیرد. اگر تیم را تقویت كنیم و ضعف‌ها را بپوشانیم، می‌توانیم یك تیم پرقدرت‌تر داشته باشیم. كار كردن در اروپا و آن هم فوتبال سخت و قلدر اسلواكی كار راحتی نیست ولی حضور در بازی‌های اروپایی بزرگترین آرزوی من است.»


 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
 
www.seemorgh.com/news
 
منبع:ariensport.com