پیروزی ارزشمند ایران مقابل آرژانتین در لیگ ملت های والیبال
تیم‌ملی والیبال ایران در ماراتنی زیبا توانست آرژانتین را کشست دهد.

پیروزی تیم‌ملی والیبال ایران مقابل آرژانتین

تیم ملی ایران در نخستین بازی خود در هفته دوم لیگ ملت‌‌های والیبال با نتیجه 3 بر 2 آرژانتین را شکست داد.

بعد از کابوس شکست برابر ژاپن، این بار در آرژانتین و در دیدار همیشه حساس با خولیو ولاسکو، تیم ملی والیبال ایران جبران مافات کرد. دو تیم ایران و آرژانتین در آخرین بازی هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال در حالی به مصاف هم رفتند که ایران به دنبال جبران شکست غیر منتظره مقابل ژاپن در هفته نخست بود و آرژانتین هم در خانه فقط به دنبال راهی برای جبران 3 شکست هفته نخست می‌گشت.

اثرات سفر طولانی و ناکامی هفته نخست در ست اول هنوز در تیم مان بود و میزبان ست نخست را خیلی ساده از ایران بردند. بازیکنان ایران در این ست، 10 امتیاز از اسپک، یک امتیاز از دفاع روی تور و 8 امتیاز از اشتباهات حریف بدست آوردند و در مقابل تیم ملی آرژانتین 16 امتیاز از اسپک، یک امتیاز از دفاع روی تور و 8 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آورد.

این ست در نهایت ۲۵ بر ۲۱ به سود یاران ولاسکو تمام شد اما دو ست بعدی به ایران رسید.

ست دوم با اشتباهات متعدد بازیکنان آرژانتین همراه شد و همین موضوع سبب شد تا برتری از آن بازیکنان ایران باشد. تا پایان این ست تیم ایران 21 امتیاز از اسپک، 2 امتیاز از دفاع روی تور، یک امتیاز مستقیم سرویس رسید و برنده این ست شد .

تیم ملی ایران این ست ۲۵ بر ۲۲ از حریف برد. بازیکنان ایران در ست سوم هم بچه‌های ما تیم برتر میدان بودند و به رغم نمایش ضعیف‌تر در حملات مثل ست قبل 22 بر 25 برنده شوند. تا پایان این ست تیم ایران 30 امتیاز از اسپک، 3 امتیاز از دفاع روی تور، 2 امتیاز مستقیم سرویس و 27 امتیاز از اشتباهات حریف به دست آوردند و در مقابل 42 امتیاز از اسپک، 3 امتیاز از دفاع روی تور، 4 پوئن سرویس و 19 امتیاز از اشتباهات ایران، نصیب آرژانتین شد.

لبخندهای بازیکنان ایران در پایان ست سوم نشان می‌داد که آنها خود را برنده بازی می‌دانند و همین موضوع برای آنها در شروع ست چهارم دردسر ساز شد. آنها در تمام طول ست در تعقیب حریف بودند تا اینکه در نهایت 26 بر 24 شکست خوردند. ضعف ایران در حمله باز هم مشهود بود. تا پایان این ست تیم ایران 41 امتیاز از اسپک، 5 امتیاز از دفاع روی تور، 3 امتیاز مستقیم سرویس و 35 امتیاز از اشتباهات حریف به دست آوردند و در مقابل 61 امتیاز از اسپک، 4 امتیاز از دفاع روی تور، 5 پوئن سرویس و 23 امتیاز از اشتباهات ایران، نصیب آرژانتین شد.

حضور فرهاد سال افزون، پاسور دوم تیم ملی ایران که با 2 خطای پنجه همراه شد نیز در نوع خود جالب توجه بود. ست پنجم با اختلاف کمی به سود ایران همراه شد ولی شاگردان کولاکوویچ توانستند کم‌کم اختلافات را زیاد کنند و در نهایت و با نتیجه 15 بر 9 مقابل آرژانتین به برتری رسیدند. این برد ، بازی را برابر میزبان به سود ایران کرد تا بچه‌ها پس از شکست شوکه کننده برابر ژاپن از آن غافلگیری خارج شوند و فشارها روی تیم کمتر شود.

سعید معروف و دوستانش باری دیگر برابر استاد بزرگ فراتر از توان شان مایه گذاشتند و جبران مافات کردند. تیم ملی ایران از ساعت 1:40 بامداد یکشنبه ، دومین بازی دشوار این مرحله از لیگ ملت‌های والیبال را برابر ایتالیا برگزار می کند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir