شکستن  طلسم جودو ایران بعد از ۱۵ سال؛ ملایی قهرمان جهان شد
سعید ملایی در رقابت های جهانی جودو موفق به کسب مدال طلا شد

سعید ملایی قهرمان جهان شد

در رقابت‌های جودوی قهرمانی جهان ۲۰۱۸ که در باکو پایتخت آذربایجان در حال برگزاری است، سعید ملایی نماینده وزن ۸۱- کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های برنز جهان و نقره بازی‌های آسیایی در دیدار فینال برابر سوتارو فوجی‌وارا نفر هشتم رنکینگ جهان از ژاپن در مدت زمان ۱۶ ثانیه با ضربه فنی به برتری رسید و مدال طلای جهان را از آن خود کرد.

آخرین بار آرش میراسماعیلی در رقابت‌های جهانی ۲۰۰۳ اوزاکا به فینال رسید و به مدال طلای جهان دست یافت.


ملایی که در رده نخست رنکینگ جهان در وزن ۸۱- کیلوگرم جای دارد، پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس برابر اتین بریاند از کانادا به روی تاتامی رفت و در مدت زمان یک دقیقه و ۴۶ ثانیه با ضربه فنی به برتری رسید.

ملایی در دومین مبارزه نیز یورا از ایسلند را در ۱۴ ثانیه ایپون کرد.وی در ادامه و در سومین مبارزه برابر آنری اگوتیدزه از پرتغال با ضربه فنی به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی سپس برابر  ماتیاس کاس از بلژیک به روی تاتامی رفت و در پایان با شکست این جودوکار راهی نیمه نهایی شد.ملایی در مرحله نیمه نهایی نیز برابر ودات آلبایراک از ترکیه پیروز شد و به فینال رسید تا پس از ۱۵ سال با حضور در فینال برای جودوی ایران طلسم شکنی کند.

روز گذشته (شنبه) محمد بریمانلو در وزن ۷۳- کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز جهان شد. جواد محجوب در سنگین وزن سومین و آخرین نماینده ایران در این رقابت‌هاست که روز چهارشنبه به روی تاتامی‌ می‌رود.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isna.ir