کیمیا علیزاده مسابقات قهرمانی جهان را هم از دست داد
کیمیا علیزاده بانوی تاریخ‌ساز تکواندو در المپیک ریو به مسابقات قهرمانی جهان نمی‌رسد

کیمیا علیزاده منچستر را از دست داد!

مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی می‌گوید‌: «زانوی کیمیا جراحی شد. خوشبختانه بعد از عملش موفقیت‌آمیزش تمرینات آمادگی جسمانی را شروع کرده، اما مطمئن هستم که او به رقابت‌های جهانی نمی‌رسد و ما هم اصرار نداریم که او برای برگشت عجله کند. چرا که می‌خواهم وقتی کیمیا به تیم ملی برمی‌گردد بدون مصدومیت و با آرامش تمرین کند.»

کمرانی ادامه می‌دهد‌: «او حالا درگیر مراسم ازدواجش است و باید مدتی استراحت کند و بعد با آمادگی کامل به تیم ملی برگردد. کیمیا اگر مسابقه هم ندهد از یاد‌ها نمی‌رود، چون او کار بزرگی برای ورزش بانوان در المپیک انجام داد. امیدوارم که با برگشت به تیم ملی، موفقیت‌های او را ببینیم.»

سرمربی تیم ملی مسابقات جهانی را میدان سختی می‌داند‌: «مسابقات جهانی میدان سختی است و برای اینکه انگیزه تکواندوکاران را بالا ببریم و بدانند بازیکنان ثابت نیستند، انتخابی‌ها را بدون در نظر گرفتن سهمیه برای آن‌هایی که در تورنمنت‌های بین‌المللی هستند، برگزار می‌کنیم تا مسیر رسیدن به تیم ملی برای همه یکسان باشد و شایسته‌ها هوگوی تیم ملی را بپوشند.»

او به دستیارانش اشاره می‌کند‌: «بعد از رقابت‌های انتخابی، ۱۸ نفر برای اردو‌های تیم ملی انتخاب شدند، جلسه‌ای با مسئولان فدراسیون برای انتخاب کادر فنی تیم ملی داشتیم. امیدوارم ورق برگردد و برخلاف بازی‌های آسیایی جاکارتا که شرمنده مردم شدم، در جهانی نتایج بهتری بگیریم.»

سرمربی تیم ملی درباره سهمیه المپیک می‌گوید‌: «سهمیه المپیک برای تیم ما به صورت قاره‌ای است و طبق امتیازات ملی‌پوشان و رنکینگ آن‌ها رقم می‌خورد و با اینکه تیم‌های کره‌جنوبی و چین نفرات خیلی آماده‌ای دارند کار ما نسبت به ۴ سال قبل سخت‌تر می‌شود.»

کمرانی به مسابقات تدارکاتی اشاره می‌کند‌: «خوشبختانه اسفندماه میزبان دو تورنمنت بین‌المللی در جزیره کیش هستیم که تکواندوکاران می‌توانند با حضور در آن به امتیاز رنکینگی‌شان اضافه کنند و یک قدم به سهمیه المپیک نزدیک‌تر شوند و البته حکم دیدار تدارکاتی را برای آن‌ها دارد تا برای قهرمانی جهان منچستر آماده شوند.»



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی