پیروزی قدرتمندانه والیبال ایران مقابل بلغارستان
شاگردان کولاکوویچ با سه ست پیروزی بلغارستان را شکست دادند

شیربچه‌های ایران میزبان را هم درهم کوبیدند

تیم ملی والیبال ایران که پیش از این صعود خود را به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها قطعی کرده بود برای شروع این بازی با ترکیب جواد کریمی، پوریا یلی، جواد معنوی‌نژاد، فرهاد قائمی، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی و محمدرضا موذن (لیبرو) به میدان آمد. این رقابت از ساعت 22:10 از بلغارستان آغاز شد.

ست اول؛ ایران 25 بلغارستان 23

 بلغارها به واسطه میزبانی خود بازی را بهتر شروع کردند و در امتیاز 8 بر 5 به سودشان بود که هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. شاگردان سیلوانو پرندی که شانسی برای صعود به مرحله فینال نداشتند با تمام توان به مصاف ایران آمدند اما شانسی برای صعود به مرحله نهایی داشتند. با جنگندگی ایران بازی در امتیاز 13 به تساوی کشیده شد. در شرایطی وقت استراحت دوم آغاز شد که نتیجه بازی 16 بر 15 به سود بلغارستان بود. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 23 به سود ایران به پایان رسید.

ست دوم؛ ایران 25 بلغارستان 23

بلغارها باز هم ست را با قدرت آغاز کردند و در امتیاز 8 بر 7 به وقت استراحت فنی اول رفتند. سرویس و دفاع‌های خوب ملی‌پوشان ایران روند بازی را به سود تیم ایران تغییر داد تا در امتیاز 16 بر 15 به سود شاگردان کولاکوویچ هر دو تیم به وقت استراحت فنی دوم بروند. فرهاد قائمی دریافت کننده‌های بلغاری را دچار مشکل کرد و نتیجه بازی هم 18 بر 15 به سود ایران تغییر کرد. در امتیاز 23 بر 21 و زمانی که اختلاف تیم‌ها کم شد کولاکوویچ تصمیم گرفت وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کند تا مانع امتیازگیری بلغارها شود. این ست هم در نهایت با نتیجه 25 بر 23 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

ست سوم؛ ایران 25 بلغارستان 21

در این ست شروع بهتر با شاگران ایگور کولاکوویچ بود؛ تیم ها در شرایطی به وقت استراحت فنی اول رفتند که نتیجه بازی 8 بر 7 به سود بلغارستان بود. زمانی که اختلاف امتیاز کم شد و به 16 بر 15 رسید پرندی تصمیم گرفت وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کند. در امتیاز 20 بر 19 به سود بلغارستان محمدجواد معنوی‌نژاد بعد از زدن سرویس دچار مصدومیت شد و جای خود را به عبادی‌پور داد. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 21 به سود ایران تمام شد. تا در نهایت ایران با پیروزی در سه ست برنده نهایی این دیدار باشد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir