آرنولد ایرانی: روزی 500 هزار تومان خرج بدنم است
هادی چوپان قهرمان پرورش اندام ایران و جهان با حضور در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما اعلام کرد به خاطر حضور در مسابقه مجبور شد ماشینش را بفروشد

هادی چوپان را بهتر بشناسید

هادی چوپان با قهرمانی در مسابقات حرفه ای کانادا مجوز حضور در مستر المپیا را به دست آورده است. این ورزشکار امروز درباره مشکلات این رشته و ماجرای گرفتن ویزای آمریکا توضیحاتی داد. او اخیرا از سوی اکثر ورزشکاران مطرح این رشته به عنوان پدیده جهان معرفی شده است.

چوپان در ابتدای حرف‌های خود درباره مکمل‌ها و داورهای قلابی در پرورش اندام و آسیب آنها به ورزشکاران گفت: «گرانی داریم. هر خانواده ای روزی 250 هزار تومان خرج عمومی می‌شود. یک بدنساز روزی 500 تا 600 هزار تومان خرجش است. نمی تواند روزانه سه کیلو پروتئین گوشت و مرغ بگیرد. در این صورت بحث به یک میلیون می رسد. مکمل باید در برنامه ورزشکار باشد.»

او درباره اقدامات منفی بعضی از بدنسازان در فروختن داروهای قلابی به ورزشکاران گفت: «این مشکل بزرگ برمی‌گردد به مسئولان ورزش ما. این بزرگترین مشکل داخل ایران است. بخش مکمل قلابی. ما در هر جای ایران دیدیم در هر کوچه دو داروخانه داریم. این دو داروخانه جای اینکه داروهای بیماری را فقط بفروشد، می تواند داوری سلامتی هم بفروشد. مکمل می‌تواند باعث سلامتی شود. جوانی که در باشگاه ثبت نام می کند، در آن صورت می داند برود داروخانه و دکتر برایش مکمل را تجویز کند. متاسفانه ما دکتر تغذیه در ایران خیلی کم داریم. نباید همه چیز را سر مربی و باشگاه خرد کنیم. آن جوان می خواهد ره 10 ساله را 100 ساله برود. جوانی هست روز ثبت نام می آید می گوید می خواهم مسابقه دهم. می گویم تو اول برو ثبت نام کن. اگر بگویم ژنتیک خوب نداری می رود علیه من پیش مربیان دیگر حرف می زند.»

او درباره خشن بودن چهره پرورش اندام در ایران گفت: «به نظرم مظلوم‌ترین ورزشکاران بدنسازان هستند. دل نازک تر از پرورش اندام کارها پیدا نمی کنید.»

هادی در پاسخ به این سوال که قبول داری بعضی از ورزشکاران این رشته در خشن شدن این چهره نقش دارند گفت: «مهم مربی و باشگاهی است که باید به ورزشکاران درس اخلاق دارد. متاسفانه فقط می گویند بدنسازها آمپول می زنند و مکمل مصرف می کنند و جثه بزرگ کرده اند در حالی که به نکات مثبت این رشته نمی پردازیم. به نظرم باید به همه ورزشکاران تعلیم هم داد. باید مربی جلوی غرور ورزشکار را بگیرد. البته باشگاههای ما این چیزها را ندارد. به نظر من نباید هرکسی ورزشگاه بزند. من ناراضی هستم. ورزشکاری که زحمت کشیده و تلاش کرده باید باشگاه بزند. وقتی باشگاهها اینطور هستند شما نمی توانید درس اخلاق به ورزشکاران بدهید.»

اندام هادی چوپان

اندام هادی چوپان

او درباره درگذشت بیت الله عباسپور و شایعات درباره نقش مکمل ها و استروئیدها در این اتفاق توضیح داد: «بیت الله عباسپور پهلوان بود. او تراکتوری بود که جاده قهرمانی را باز کرد برای ایرانی ها. عباسپور یک پهلوان بود که نمی شود توصیفش کرد. کسی نمی تواند تکرارش کند. شایعات مکمل تهمت بود. در ابتدا مرگ دست خداست. هرکسی دیر یا زود باید برود. شانس بیت الله این بود که در جوانی رفت. ربطی هم به چیزی ندارد. دوم بیت الله خودش یک دکتر تمام معنا بود. یک دکتر ضرر به تناسب خودش نمی زند. او یک مربی تمام عیار هم بود. خیلی از قهرمان های امروز دست پروده او هستند. این تهمت است که بگوئیم مکمل عامل درگذشت بیت الله بود. بیماری واسکولیت در دنیا مطرح است. معروف است. از هر هزار نفر یک نفر اسیرش می شود و این شانس بیت الله بود. رونی کلمن پادشاه بدنسازی روی ویلچر می نشیند. ربطی به مکمل ندارد. به خاطر تمرین سنگین مهره اش مشکل پیدا کرد. نباید همه چیز را به مکمل ربط داد.»

چوپان با کنایه به کسانی که می گویند بدنسازی یعنی مکمل و پول و آمپول اظهار داشت: «حاضرم 24 ماه خرج شبانه روز کسی را بپردازم که می گوید بدنسازی فقط پول و داورست. من خرج 24 ماه هر کسی را می دهم. از هر نمونه داروها و مکمل را که خواست می دهم. اگر توانست جای بیت الله عباسپور و هادی چوپان را پر کند من تمام زندگی ام را به نامش می کنم.»

او در بخش مهمی از حرف هایش حتی به این مسئله اشاره کرد که ورزشکاران دیگر رشته ها هم استروئید مصرف می کنند. هادی چوپان اضافه کرد: «من 7 سال ملی پوش ایران بودم. در آکادمی تمرین می کردم. همزمان با تیم ملی پرورش اندام 9 تیم ملی ورزش های دیگر هم بود. با چشم خودم دیدم مصرف استروئید بعضی از ورزشکاران حتی بیشتر از ما بود. باور کردنش سخت است. ولی حقیقت ها پشت پرده بوده است. من چیزی را با چشم ببینم می گویم. این نیست همه لطمه به پرورش اندام بخورد.»

چوپان درباره گرفتن ویزای آمریکا برای حضور در مسترالمپیا گفت: «خیلی ها مثل من هستند تمام جوان و سرمایه اش را داده اند. من به خاطر این مسابقه آخرم که رفتم ماشینم را دادم. من ظرف غذا به دست با اسنپ و تاکسی می روم باشگاه. ویزا چیزی است که ربطی به سیاست ندارد. ما ورزشکار و پرچمداریم. با افتخار کار می کنیم. جوانی مان را می گذاریم. برای منفعت نیست. برای بالا بردن پرچم ایران است. بارها از من درخواست داشتند که برای کشورهای دیگر رقابت کنم. با پول بالا. ولی من یک تکه خاک ایران را به دنیا نمی دهم. عشق من ایران است. »

او ادامه داد: «هیچ درخواستی نمی تواند من را بخرد چون ایرانی هستم. ایرانم را نمی فروشم. هر چقدر مسئولان کم کاری کنند اینقدر زحمت می کشم ساندو(تبدیل گرانبهای مسترالمپیا) را به دست بیارم ایران. تنها حریف من ویزاست. وزارت ورزش و فدراسیون در طول هفت روز می تواند این ویزا را برای من بگیرد. ولی این افتخار تاریخی است. نه من باشم، هرکس دیگری. می توانم در این رشته تنها تاریخ مدال ایران در مسترالمپیا را به دست بیاوریم. الان می توانم.»

چوپان درباره ماهانه غذایش گفت: «روزی 500 هزار تومان و ماهی 15 میلیون و شاید هم بیشتر خرج بدنم است. تازه متاهل هستم. دو فرزند دارم. هزینه‌ام بیشتر از این حرف‌هاست. »

او درباره گذشته اش اظهار داشت: «من قبلا گچ کار ساختمان بود. از سال 79 شروع کردم تا سال 85. هم گچکار بودم و هم ملی پوش. من حتی بدون هواپیما سفر نمی کردم. با اتوبوس به اردوی تیم ملی می آمدم. »

هادی درباره خواننده دوست داشتنی اش با خنده گفت: «باید برای من جواد یساری بگذارید!»

چوپان در پایان گفت ورزشکار مورد علاقه اش در این رشته ابتدا آرنولد است و بعد رونی کلمن.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir