شبکه استانی تهران با پخش مستقیم بازی‏های استیل آذین در لیگ نهم توانسته مخاطبان زیادی را برای خودش فراهم کند.
 
به نقل از آرين اسپورت ، مدیران کانال پنج قصد دارند همچون شبکه‏های استانی اصفهان، خوزستان، کرمان، بوشهر، آذربایجان و ... بازی‏های استیل آذین را در برنامه هفتگی خود قرار دهند اما از همه جالب‏تر پولی است که این شبکه از باشگاه استیل آذین دریافت می‏کند!
به نوشته یکی از روزنامه‏ها طی توافقی که شبکه تهران با باشگاه استیل آذین انجام داده، حسین هدایتی به ازای پخش زنده هر بازی تیمش 7 میلیون تومان پرداخت می‏کند! موضوعی که در نوع خود بی‏نظیر است. در شرایطی که همه جای دنیا، شبکه‏های تلویزیونی به تیم‏ها بابت پخش زنده بازی‏هایشان پول می‏دهد، شبکه تهران بابت این کار دستمزد هم می‏گیرد تا از هر جهت برنده این معامله اقتصادی باشد. این درحالی است که فوتبال ایران سال گذشته سرانجام با فشار
AFC، پس از سال‏ها انتظار بابت پخش زنده تلویزیونی سالانه مبلغ 10 میلیارد تومان دریافت می‏کند که این رقم نیز در کنار واگذاری امتیاز تبلیغات محیطی مبلغ ناچیزی است.
در حالی که باشگاه‏های مطرح اروپایی 30% از درآمد سالانه خود را از طریق فروش حق پخش بازی‏هایشان بدست می‏آورند، باشگاه‏های ایرانی برای پخش بازی‏هایشان باید پول هم پرداخت کنند!! آنگاه آقایان هر روز جلسه می‏گذارند تا دلایل حضور نیافتن بخش خصوصی در فوتبال را بررسی کنند. با این شرایط تیم‏های خصوصی ما یکی، دو سال بیشتر دوام نمی‏آوردند و همان‏طور که فصل گذشته هم شاهد بودیم تیم‏های خصوصی و نیمه خصوصی برق شیراز، داماش گیلان و پیام مشهد به‏خاطر ضعف‏ فوتبال ایران در بخش‏های سخت افزاری و نرم افزاری به دسته پایین‏تر سقوط کردند و در سال‏های گذشته هم شاهد قدرت‏نمایی تیم‏های دولتی در لیگ و افول تیم‏های خصوصی بوده‏ایم.
در ایران، دولت صاحب تام الاختیار شبکه‏های تلویزیونی است و فقدان شبکه‏های خصوصی صدا و سیما باعث شده شبکه‏های دولتی قدرت زیادی در فوتبال داشته باشند. حالا خودتان قضاوت کنید که تیم‏های دولتی چگونه و از چه راهی به قدرت رسیده‏اند. در این کشور که همه چیز به دولت ختم می‏شود و در راه خصوصی‏سازی هم شرکت‏ها و کارخانجات را  به ارگان‏های دولتی(!) واگذار می‏کنیم، دیگر جایی برای تیم‏های خصوصی همچون استیل آذین، استقلال اهواز و داماش گیلان نمی‏ماند. آن‏ها برای بقا باید تا جایی که می‏توانند به ارگان‏های دولتی پول بدهند و اگر روزی کفگیرشان به ته دیگ خورد، راهی جز سقوط و فروپاشی نخواهند داشت!

 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:ariensport.com