به هیچ وجه در ایران با ولادیمیر آلکنو شوخی نکنید!
"ولادیمیر آلکنو" سرمربی مطرح روسی به احتمال فراوان نفر اول نیمکت تیم ملی والیبال ایران خواهد شد اما از همین امروز فدراسیون و بازیکنان باید بدانند که قرار نیست اتفاقات و رفتارهای غیرحرفه‌ای گذشته را در قبال این مربی هم تکرار کنند

لطفا با آلکنو شوخی نکنید!

در میان دو گزینه نهایی سرمربی گری تیم ملی والیبال یعنی ولادیمیر آلکنو و دانیل کاستلانی، شانس سرمربی گری مرد روسی یعنی آلکنو بیش از رقیب خودش است و به نظر می رسد داستان انتخاب سرمربی تیم ملی ایران در روزهای آینده به قسمت پایانی خود می رسد و فدراسیون با سرمربی منتخب قرارداد امضا می کند.

کارنامه سرمربی گری ولادیمیر آلکنو با توجه به سه حضور پیاپی در المپیک و کسب دو مدال طلا و برنز با روسیه در این بازی های مهم، برکسی پوشیده نیست که با حضور او، نیمکت تیم ملی نام سنگینی و مطرحی را یدک خواهد کشید.

اگر در مقطع زمانی کنونی و با توجه به شرایط، کسی معتقد باشد آلکنو فرصت کافی برای آماده سازی تیم ملی برای بازی های المپیک در اختیار ندارد اما کارشناسی نیست که از نظر اخلاقی به مفید بودن این مربی روس شک داشته باشد.

شاید آلکنو همان مربی باشد که سال های سال جایش در تیم ملی والیبال خالی بود؛ مربی که با کسی شوخی ندارد! در سال های اخیر از کواچ گرفته تا لوزانو و کولاکوویچ هیچ یک نتوانستند به اندازه ولاسکو یک مدیر خوب برای تیم ملی باشند و مانع از ایجاد حواشی شوند اما به نظر می رسد آلکنو حداقل به واسطه کارنامه درخشان خود بتواند جلوی ایجاد بسیاری از مسائل را در تیم ملی بگیرد و هیچ بازیکنی نمی تواند ادعا کند از سرمربی تیم ملی جایگاه بالاتری دارد خواه بهترین پاسور جهان باشد؛ خواه بهترین سرعتی زن! قطعا بازیکنان دیگر نمی توانند خارج از چارچوب تعیین شده اقدامی کنند و منتظر عواقب آن نباشند!

سه مربی که بعد از ولاسکو به ایران آمدند نام های کوچکی نبودند اما شاید به واسطه خلقیات آرامی که داشتند نتوانستند در والیبال ایران موفق ظاهر شوند؛ برای مثال اسلوبودان کواچ بعد از رفتن از تیم ملی توانست نتایج خوبی را در اروپا کسب کند اما او به واسطه اخلاق نرم خود هیچ گاه نتوانست دربرابر بسیاری از مسائل حاشیه ای قدعلم کند و آن ها را با روی خوش از بین ببرد!

به نظر می رسد داستان آلکنو متفاوت باشد و قطعا ولادیمیر اجازه نخواهد داد کسی جز خودش و کادرفنی برای تیم تعیین تکلیف فنی کنند.

حالا که بنابرشواهد موجود آلکنو سرمربی بعدی تیم ملی خواهد بود باید از نام و تجربه این مرد روسی استفاده کرد و اجازه نداد حواشی روی تیم و عملکرد او سایه بیندازند. بازیکنان و حتی خود فدراسیون هم باید خیلی از اتفاقاتی که در تیم ملی می افتاد را تعطیل کنند! البته همه امیدوارند که خود آلکنو بتواند علاوه بر شرایط فنی، وضعیت نظم و انضباط تیم ملی را سامان بدهد و مانع بسیاری از حواشی تاثیرگذار در تیم شود.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir