آرزوی دومین مرد بلند قد جهان که ایرانی است
تیم ملی والیبال ایران در توکیو خوش درخشیده است

درخشش تیم والیبال نشسته ایران در المپیک

ایران در فینال والیبال نشسته به مصاف روسیه می رود. یکی از بازیکنانی که همه ایرانی ها به او امید دارند مرتضی مهرزاد است، دومین مرد بلند قامت جهان. مرتضی که زندگی پر فراز و نشیبی داشته.

او به دلیل قد بلندش 5 سال خانه نشین شد ولی با دعوت سرمربی تیم ملی والیبال نشسته، زندگی اش تغییر کرد. او به سایت توکیو 2020 می گوید: « به خاطر قد بلندم ۵ سال خانه نشین بودم تا اینکه به یک برنامه تلویزیونی و پس از آن به تیم ملی والیبال نشسته دعوت شدم.»

مرتضی با ۲ متر و ۴۶ سانتی‌متر دومین فرد بلندقد دنیا و بلندقدترین ورزشکار تاریخ پارالمپیک محسوب می‌شود. مهرزاد بعد از تصادف در سن ۱۵ سالگی یا روی ویلچر بوده و یا با عصا راه می‌رود.

مهرزاد همچنین اضافه می کند:

«قبل از اینکه والیبال نشسته را شروع کنم مردم وقتی مرا می‌دیدند از تعجب دهان‌شان باز می‌ماند اما بعد از ورزش و کسب مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۶ مردم از اینکه مرا می‌بینند خوشحال هستند و با من عکس سلفی می‌گیرند.» او در پایان می گوید: «ورزش برای کسانی که آسیب دیده‌اند بسیار حیاتی است. من خجالتی بودم و با کسی حرف نمی‌زدم. وقتی هم تیم‌ملی رفتم در ابتدا می‌ترسیدم حرف بزنم اما هم تیمی‌هایم حمایت کردند. تمام آرزوی من این است بار دیگر روی سکوی قهرمانی المپیک بایستیم.»



گردآوری: گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir