او درباره تصمیم برای فصل آینده، دلایل دوری اش از تیم ملی و... صحبت های زیر را مطرح كرد...

هافبك تیم فوتبال استیل‌آذین گفت: چون من شهرستانی هستم كسی حاضر نشد در تیم ملی حمایتم كند.

حسین كعبی درباره تصمیم برای فصل آینده، دلایل دوری اش از تیم ملی و ... صحبت های زیر را مطرح كرد:

سفرت به امارات برای تفریح است یا مذاكره با تیم های اماراتی؟
برای تفریح به امارات می روم. لیگ فشرده و سختی داشتیم و می خواهم برای مدتی استراحت كنم.

پس جریان اینكه می گویند از تیم های تركیه ای و اماراتی پیشنهاد داری، چیست؟
دو پیشنهاد خارجی دارم اما اسم تیم ها را نمی گویم چون نه صد در صد است و نه می خواهم جنجالی شود. پیشنهادهایم از آمریكا و تركیه است.

 نمی خواهی به این دو پیشنهاد فكر كنی؟
نه؛ نمی خواهم به خارج بروم.

 چرا؟
شما بگویید چرا باید به خارج بروم؟
 هم پول بهتری می دهند، هم می توانی پیشرفت داشته باشی.
اتفاقا ایران بهتر از جاهای دیگر پول می دهد، ضمن اینكه نمی توانم غربت را تحمل كنم. اینكه بروی آنجا و 8 ماه در یك تیم باشی و پشت خط بمانی چه فایده ای دارد؟ الان حكایت آندو تیموریان همین است. این همه سال انگلیس بوده اما چه فایده؟ در این شرایط اسمی برای بازیكن نمی ماند.

پس قطعا در ایران می مانی. شنیدیم از پرسپولیس پیشنهاد داری؟
كسی از این باشگاه با من تماسی نداشته است. اگر بود می گفتم اما استیل آذین اصرار دارد قبل از رفتنم به امارات با این تیم تمدید كنم.

قصد ماندن در این تیم را داری؟
كارهایی كه آقای هدایتی در جریان مراسم درگذشت پدرم انجام داد را نمی توانم فراموش كنم و به همین دلیل حاضرم بدون مبلغ هم با استیل آذین قرارداد ببندم. البته هنوز پای میز مذاكره نشستم اما می دانم كه می خواهند تیم را برای قهرمانی ببندند.
 

اگر پرسپولیس از تو بخواهد به این تیم بروی می توانی به خاطره های خوبی كه با تیم داشتی فكر نكنیم  جواب منفی به آنها بدهی؟
از تیم هایی كه در آن بازی كردم خاطره های خوب زیادی دارم اما خاطره قهرمانی با پرسپولیس را نمی توانم فراموش كنم. می خواهم هر چه زودتر قرارداد ببندم تا خیالم راحت شود و چون از طرف این تیم پیشنهادی نداشتم می گویم كه می خواهم در استیل آذین بمانم.

حضور علی دایی در پرسپولیس نمی تواند انگیزه ای برای تو باشد؟
 جانم را هم برای او می دهم اما باید شرایطم را بسنجم.

برایت فرقی نمی كند چه كسی سرمربی استیل آذین می شود؟
فرقی نمی كند. می دانم مسئولان باشگاه مربی‌ای را می آورند كه بتواند این تیم را قهرمان كند. من هم به عنوان بازیكن حرفه ای با باشگاه قرارداد می بندم و كاری به سرمربی ندارم. وقتی سردار آجورلو و آقای هدایتی به من زنگ می زنند نمی توانم جوابشان را ندهم و صورتشان را نگاه كنم.

در واقع نمك گیر باشگاه استیل آذین شدی؟
نمك گیر نشدم. من باید حرفه ای فكر كنم. در شرایط فعلی هر بازیكنی بگوید دنبال پول نیست دروغ است اما می دانم پولی كه به باشگاه استیل آذین پیشنهاد می دهم را می توانند بدهند و مشكلی از این بابت ندارند.

خیلی وقت است از حسین كعبی بازی هایی كه در سال اولش در پرسپولیس می دیدیم را شاهد نیستیم. فكر نمی كنی باید تحولی در خودت ایجاد كنی؟
اگر باز به پرسپولیس بازگردم همان بازی ها را از من می بیند. چون تمام مسابقات این تیم پخش مستقیم می شود. ضمن اینكه هواداران این تیم انگیزه خاصی به بازیكن می دهند. این را هم بگویم برخلاف نظراتی كه در مورد من می دهند و می گویند امسال موفق نبودم می گویم از بهترین سال های فوتبالی ام را در استیل آذین سپری كردم. البته اشتباهاتی هم داشتم. مثل بازی با ذوب آهن اما بعد از آن اشتباه خودم را پیدا كردم.

 اما باز به تیم ملی دعوت نشدی؟
خودم را درباره تیم ملی به بی خیالی زده ام.

 مگر می شود؟
خودشان خواسته اند كه من بی خیال شوم. همه می دانند حسین كعبی در فوتبال تعصب دارد. تنها زمانی كه در این سال های اخیر به تیم ملی دعوت نشدم همین امسال بوده است. قطبی به خاطر یك بازی دیگر من را دعوت نكرد. مگر نه اینكه بازیكنان بزرگ دنیا هم اشتباه می كنند؟ در این فوتبال در بازی های مهمتر بازیكنان تیم ملی را از مسابقات اوت كرده اند اما كسی به آنها چیزی نگفت. وقتی چنین اتفاقی برای من افتاد كسی پشت كعبی نایستاد. به خاطر همین تا هزار سال دیگر هم می گویم دیگر تیم ملی برایم مهم نیست.
بهترین نمونه رفتاری با علی دایی بود. با او كه آقای گل جهان بود چه رفتاری كردند كه انتظار داشته باشم با من حسین كعبی شهرستانی داشته باشند. چون من شهرستانی هستم كسی حاضر نشد به حمایتم بیاید. تصمیم گرفته ام با تیمی كه قرارداد می بندم با تمام وجود بازی كنم و فكرم را معطوف مسائل دیگر نكنم. اگر بخواهم از این شرایط فوتبال حرف برنم كتاب می شود. من همیشه یك حامی داشته ام و آن هم خدا است.

به هر حال بازیكنی در سطح تو با این همه سابقه ملی نیاز به حامی ندارد. فوتبال تو می تواند به كمكت بیاید.
اگر فوتبالم افت نكرده به این دلیل است كه كلاهبرداری نكردم. پول حرام به خانه ام نبرده ام. از خیلی بازیكنان می توانید آتو بگیرید اما از حسین كعبی كسی نمی تواند آتو بگیرد. می توانستم با سنی كه دارم در تیم ملی ركورد بزنم اما نمی گذارند این اتفاق بیفتد. 93 بازی برای تیم ملی در سن من كم نیست.

اما این بی انگیزگی هم به تو كمكی نمی كند.
می دانم اما شما نمی دانید چه برخوردهایی با من شده است. فقط می گویم این فوتبال كثیف است. شما به من بگویید وقتی قطبی سرمربی تیم ملی شد چند بازیكن از اردو جدا شدند؟ چرا این اتفاقات زمان حضور دایی نیفتاد؟ من دیوانه نیستم كه خودم را در تیم ملی معطل و نابود كنم. چقدر باید صبر كنم تا شرایط عادی شود؟ در این چند ماه شما از من مطلبی خواندید كه علیه تیم ملی باشد؟ نمی خواهم بیش از این حرف بزنم. چرا اكثر فوتبالی ها با آقای مایلی كهن بد هستند؟ چون واقعیات را می گوید. در آینده می گویم كه چه دلالی بازی هایی در قطر رخ داد و آدمی كه از فدراسیون بیرون انداختند همه چیز دستگیرش می شود. همه از من انتقاد می كردند اما مقابل استقلال طوری بازی كردم كه ساكت شدند. قطبی در برنامه 90 در مورد من حرفی برای گفتن نداشت.

 

 
 گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:parsfootball.com