صعود پرسپولیس به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی نزدیک مقابل پیکان به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی صعود کرد.

در چارچوب مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال کشور پرسپولیس تهران از ساعت 18:40 در ورزشگاه آزادی میزبان پیکان بود که این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید. تک گل این دیدار را مهدی طارمی در دقیقه 69 و از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

نیمه نخست:

دقیقه 4: در سمت چپ محوطه جریمه پیکان یک ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس به دست آمد که فرشاد احمدزاده این توپ را روی دروازه پیکان فرستاد و مهاجمان پرسپولیس نتوانستند از این فرصت استفاده کنند و در ادامه روی توپ برگشتی، احمدزاده یک فرصت خوب برای باز کردن دروازه پیکان به دست آورد اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 28: یاران پرسپولیس توپ را از میانه‌های زمین روی دروازه پیکان ارسال کردند و در حالی که رامین رضاییان می‌توانست با یک ضربه سر دروازه پیکان را باز کند، ضربه سر او با دخالت خوب حجت صدقی راهی به دروازه پیدا نکرد.

دقیقه 29: کمان کامیابی نیا حرکت خوبی را از سمت چپ انجام داد و با ارسال توپ روی دروازه مهدی طارمی را در فرصت گلزنی قرار داد اما ضربه طارمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 31: کمال کامیابی نیا این بار قصد داشت خودش دروازه پیکان را باز کند. او از منطقه یک سوم دفاعی پیکان توپ را در اختیار گرفت و با فریب دادن یکی دو مدافع حریف، قصد داشت دروازه حریف را باز کند اما با واکنش خوب دروازه‌بان پیکان مواجه شد.

نیمه دوم:

دقیقه 60: داور مسابقه در سمت راست محوطه جریمه پیکان یک ضربه ایستگاهی به سود پرسپولیس اعلام کرد که هادی نوروزی پشت توپ قرار گرفت اما ضربه او با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 63: با حرکت خوبی که محمد مهدی نظری از سمت چپ انجام داد، پیکانی‌ها فرصت خیلی خوبی برای باز کردن دروازه پرسپولیس به دست آوردند اما هیچ کدام از مهاجمان این تیم نتوانستند از پاس خوب نظری استفاده کنند و توپ از خط طولی زمین به بیرون رفت.

دقیقه 67: روی حرکت خوب احمد نوراللهی که درون محوطه جریمه پیکان انجام شد، مدافعان این تیم مجبور به خطای پنالتی شدند و داور مسابقه سریعا نقطه پنالتی را نشان داد. در ادامه مهدی طارمی پشت توپ قرار گرفت و در دقیقه 69 با یک ضربه زیبا دروازه پیکان را باز کرد.

دقیقه 83: محمدصادق بارانی کاپیتان پیکان بخاطر جمله‌ای که پس از برخورد با عالیشاه خطاب به کریم باقری گفت کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد. کریم باقری نیز از سوی داور مسابقه از روی نیمکت اخراج شد.

دقیقه 94: سلیمان فلاح مهاجم پیکان روی یک ضدحمله نزدیک بود گل تساوی را به ثمر برساند اما شوت محکم او را مکانی به کرنر فرستاد.

پرسپولیس امروز با ترکیب سوشا مکانی، امید عالیشاه، مایکل اومانا(Michael Umaña)، محسن بنگر، احمد نورالهی، مهدی طارمی، فرشاد احمدزاده (علی علیپور، دقیقه 75)، کمال کامیابی نیا، هادی نوروزی (محسن مسلمان، دقیقه 62)، رامین رضاییان و بابک حاتمی بازی را آغاز کرد.

پیکانی ها نیز امروز با ترکیب حجت صدقی، آرمان قاسمی، مهدی رستمی، سیاوش یزدانی، سیامک نعمتی، امیرحسین امیری (میلاد سلیمان فلاح، دقیقه 78)، محمد صادق بارانی، محمد مهدی نظری، 'اوبیک کیلیچو'، عباس محمدرضایی و عرفان پور افراز (مرتضی آقاخان، دقیقه 75) به میدان رفتند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir