سود پرسپولیس با رایگان کردن بلیت طبقه دوم ورزشگاه آزادی
شاید غیرمنطقی به نظر برسد اما تیم پرسپولیس با رایگان اعلام کردن طبقه دوم ورزشگاه ازادی, بازهم سود خواهد کرد!

پرسپولیس چگونه از رایگان شدن بلیت سود می‌کند؟

باشگاه پرسپولیس پس از درخواست های پرشمار هواداران تصمیم به رایگان کردن بلیت های طبقه دوم ورزشگاه آزادی در بازی با الجزیره گرفت تا تماشاگران بیشتری از این بازی دیدن کنند. اما سرخ ها چگونه از این موضوع سود می برند؟

در فصل جاری لیگ قهرمانان، پرسپولیسی ها هیچگاه تمام سکوهای ورزشگاه آزادی را پر نکرده اند. در بازی با السد قطر، حدود 33 هزار نفر در ورزشگاه حاضر شدند که رقم بسیار پایینی برای تیمی پرطرفدار نظیر پرسپولیس است. در آن دیدار حدود 13 هزار نفر در طبقه دوم بودند و 20 هزار تا هم در طبقه پایین حضور داشتند تا باشگاه پرسپولیس 65 میلیون از فروش بلیت های طبقه دوم و 300 میلیون از فروش بلیت طبقه پایین درآمدزایی کند؛ یعنی درآمد کلی قرمزها از دیدار با السد 365 میلیون تومان بود.

اما اکنون با رایگان کردن طبقه دوم، قطعا بیش از 44 هزار صندلی این طبقه مملو از تماشاگر خواهد شد و نیمی از سکوهای طبقه پایین همچون همیشه و نیمی دیگر به سبب حساسیت بازی و محرکه بودن رایگان شدن بلیت ها پر می شود. طبقه اول بیش از 33 هزار صندلی دارد و در صورت پر شدن صندلی ها و با احتساب نرخ فعلی، 495 میلیون تومان برای تیم ها درآمد کلی دارد.

در واقع پرسپولیسی ها اگرچه بیش از نصف ورزشگاه را رایگان کرده اند اما سود مالی بیشتری نسبت به بازی آخرشان در آسیا خواهند کرد.

البته این تمام منفعت قرمزپوشان پایتخت از حضور مجانی هوادارانشان در ورزشگاه نیست. پیش تر و در لیگ قهرمانان آسیا 2015 آن ها در دو بازی مرحله گروهی و یک بازی مرحله یک هشتم نهایی تمام بلیت های ورزشگاه را رایگان کردند تا در هر بازی بیش از 100 هزار پرسپولیسی به آزای برود.

این موضوع سود مالی پرسپولیس را به عدد صفر رساند اما آن ها با تیم نه چندان قدرتمندشان، النصر، بنیادکار و الهلال را زمین گیر کردند و نمایش هایی آبرومندانه از خود نشان دادند. این بار هم نماینده کشورمان به بردی دلچسب مقابل الجزیره احتیاج دارد و باتوجه به خستگی یک فصل تلاش، حضور پرتعداد تماشاگران می تواند این خلا را جبران کند و موتور محرکی برای یورش به سمت دروازه الجزیره باشد.

همچنین قرارگیری در صدر جدول پرتماشاگرترین ها، در جذب اسپانسر برای سال های بعد تاثیرگذار خواهد بود و در واقع ارزش باشگاه را بیشتر می کند. از طرف دیگر در تبلیغات محیطی و... نیز اثرهای مثبتی دارد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir