5 ادعای مهم النصر علیه پرسپولیس در شکایت جدید!
باشگاه النصر عربستان در ماجرای شکایت از باشگاه پرسپولیس ۵ ادعا را در لایحه ارسالی خود به کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح کرده است

5 ادعای باشگاه النصر در شکایت از پرسپولیس

باشگاه النصر عربستان پس از ناکامی در شکایت از باشگاه پرسپولیس در کمیته انضباطی AFC، با استفاده از چند وکیل بین‌المللی این پرونده را در کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح و هفته گذشته لایحه شکایت 130 صفحه‌ای خود علیه باشگاه پرسپولیس را به این کمیته ارسال کرد.

باشگاه پرسپولیس (چهارشنبه) لایحه دفاعی خود را در این پرونده به کمیته استیناف AFC ارسال می‌کند تا این کمیته با بررسی مدارک و مستندات، رأی خود را به احتمال فراوان تا هفته آینده صادر کند.

النصر که در گام اول به حضور بازیکنان جدید پرسپولیس و غیر قانونی بودن استفاده از آنها در مسابقات معترض بود، حالا ادله‌های جدیدی در لایحه شکایت خود علیه باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال ایران به کمیته استیناف AFC ارسال کرده که پیچیدگی‌های این پرونده را بیش از پیش خواهد کرد.

سعودی‌ها با استفاده از وکلای بین‌المللی در این پرونده، 5 ادله جدید در لایحه شکایتی خود برای محکومیت باشگاه پرسپولیس مطرح کرده‌اند که از جمله مهم‌ترین آنها این است که باشگاه پرسپولیس به دلیل بدهی‌های بین‌المللی صلاحیت لازم برای دریافت مجوز حرفه‌ای و همچنین حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را نداشته است. النصری‌ها در این‌باره مدعی شدند فدراسیون فوتبال ایران نیز برای حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا دچار تخلف شده و باید محکوم شود.

در واقع باشگاه النصر عربستان ادعا کرده با توجه به اینکه باشگاه پرسپولیس در زمان حضور در لیگ قهرمانان آسیا از سوی فیفا در پرونده برانکو محکوم شده بود، حضور این تیم در مسابقات غیر قانونی بوده و در بحث صدور مجوز حرفه‌ای این باشگاه نیز فدراسیون فوتبال ایران تخلف کرده است.

وکلای بین‌المللی باشگاه النصر در بخش دیگری از لایحه خود مدعی شده‌اند حق این باشگاه در دادرسی عادلانه در کمیته انضباطی AFC نقض شده و کنفدراسیون فوتبال آسیا را در صورت عدم توجه به ادله این باشگاه در کمیته استیناف، تهدید به شکایت به CAS کرده‌اند.

تیم حقوقی باشگاه پرسپولیس نیز لایحه دفاعی خود در این پرونده را آماده و برای تمام ادعاهای باشگاه عربستانی مستندات قانونی را ارائه کرده است و باید دید در نهایت کمیته استیناف AFC چه رأیی برای این پرونده صادر خواهد کرد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir