رکورد علی دایی
یکی از رکوردهای علی دایی در معرض شکسته شدن قرار دارد؛ رکورد تعداد بازی های ملی او.
علی دایی در سال های حضور خود در تیم ملی فوتبال ایران 149 بازی ملی انجام داد و در این تعداد بازی ملی 109 گل به ثمر رساند. تعداد بازی های ملی علی دایی که یکی از افتخارات این کاپیتان سابق تیم ملی به شمار می رود هم اکنون در معرض شکسته شدن قرار دارد.

جواد نکونام کاپیتان کنونی تیم ملی فوتبال ایران تابه حال 141 بازی ملی انجام داده و این یعنی تنها هشت بازی دیگر کم دارد تا به رکورد علی دایی برسد. تیم ملی فوتبال ایران حداکثر سه بازی دوستانه پیش از جام جهانی خواهد داشت که مشخص نیست نکونام به همه آنها برسد یا خیر. پس از آن هم تیم ملی فوتبال ایران هم به احتمال بسیار زیاد تنها سه بازی در جام جهانی انجام خواهد داد که روی هم رفته می توان شش بازی ملی دیگر برای نکونام تصور کرد که تعداد بازی های ملی او را به عدد 147 می رساند یعنی دو بازی ملی کمتر از علی دایی.

شکستن رکورد علی دایی بستگی به این دارد که آیا نکونام 34 ساله پس از جام جهانی بخواهد در تیم ملی بازی کند یا خیر و آیا مربی بعدی یا حتی خود کي روش در صورت ابقا او را دعوت خواهد کرد یا او را برای همیشه به بایگانی می سپارد. به هر حال نکونام برای رسیدن به رکورد علی دایی کاری سخت پیش رو دارد. شاید رکورد علی دایی دست نخورده باقی بماند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:sport.jamejamonline.ir


مطالب پیشنهادی :
علی دایی سومین بازیکن برتر تاریخ فوتبال جهان
پسر تختی تماشاگر ویژه جام جهانی کشتی
پیروزی اینتر در سری A
پیروزی لاس‌پالماس با درخشش شجاعی
پیروزی پر گل الکویت با حضور نکونام