نظر شخصیت‌های معروف درباره رونالدو و مسی
شخصیت های معروف جهان نظرشان را درباره "رونالدو" و "مسی" به زبان آوردند.

عصر، عصر "مسی" و "رونالدو" است. هر جا می‌روید و در هر محفل فوتبالی که صحبت می‌شود بی گمان همه درباره این دو بازیکن صحبت می کنند و همان سوال همیشگی که "مسی" بهتر است یا "رونالدو". از سال 2008 که "کریستیانو رونالدو" توانست عنوان مرد سال فوتبال جهان را به خود اختصاص دهد، شاید فکرش را هم نمی کرد روزی رقیبی برای او ایجاد شود که 4 بار توپ طلای فوتبال جهان را کسب کند. این ستاره پرتغالی رفته رفته توانست خود را از سایه "مسی" خارج کند و در دو سال گذشته توانسته عنوان مرد سال فوتبال جهان را به خود اختصاص دهد.

با توجه به شرایط فوتبالی که تا اینجا در سال 2015 شاهد بودیم، بعید است جایزه توپ طلای فوتبال جهان در این سال نیز به بازیکنی غیر از این دو برسد. هر چند تا اینجا سال 2015 "مسی" به مراتب از "رونالدو" بهتر بوده است.

** در زیر نظر افرادی که رونالدو را بهترین بازیکن جهان می دانند آمده است:
ژوزه مورینیو

"مورینیو" در رئال‌مادرید سابقه کار با "رونالدو" را دارد و به خوبی از توانایی این فوق ستاره آگاه است. او درباره "رونالدو" می گوید: " او بهترین بازیکن جهان است. خیلی ساده. بهترین بازیکن جهان؟ بله قطعا. شاید هم بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان. من بازی "مارادونا" را چند بار دیدم. بازی "پله" را اصلا ندیدم ولی این را می توانم بگویم که "رونالدو" فوق العاده است. او همه توانایی لازم برای یک فوتبالیست را دارد. او یک ماشین گلزنی است و یک بازیکن باورنکردنی. او دقیقا مثل "زیدان" است یعنی بازیکنی مثل او نخواهد آمد."

فرناندو تورس

از نظر من "رونالدو" بهترین بازیکن جهان است و بازیکنی نیست که بتوان او را با "رونالدو" مقایسه کرد.

سر بابی چارلتون

"رونالدو" واقعا بهترین بازیکن جهان است. او کارهایی در زمین مسابقه انجام می دهد که من ندیدم بازیکنی دیگر بتواند آن را انجام دهد. دیدن بازی "رونالدو" لذت‌بخش است. برای یک بازیکن سخت است که مثل یک هیولا توپ را از بازیکن حریف بقاپد و آن را جلو ببرد و وارد دروازه حریف کند ولی او در هر بازی این کار را انجام می دهد.

ریو فردیناند

"رونالدو" توانایی‌های زیادی دارد و توانسته خیلی خوب در سال‌های اخیر خودش را ثابت کند. تنها چیزی که باعث شده است "رونالدو" تا این حد پیشرفت کند انگیزه بالای اوست که در کنار سخت‌کوشی زیاد باعث شده است تا "رونالدو" به بازیکن بزرگی تبدیل شود. او در منچستریونایتد و لیگ سخت انگلیس خودش را اثبات کرد و به بازیکن بزرگی تبدیل شد و در رئال مادرید مسیر خودش را ادامه داد. من "رونالدو" را تحسین می‌کنم. او با توانایی و تمرین زیاد توانست پیشرفت کند و به بازیکن بزرگی تبدیل شود.

لی کلایتون

این روزنامه نگار باسابقه نیز درباره این بازیکن گفت: "رونالدو" برای من یعنی قدرت، سرعت، تمام کنندگی، شور و شوق و همه این‌ها. او برای من فراتر از "جورج بست" است. "مسی" بازیکن خوب و زیرکی است که با دریبل‌های ریز خود شهرت یافته است ولی من "رونالدو" را انتخاب می ‌کنم. "رونالدو" هر کاری که "مسی‌" می کند را می تواند بهتر انجام دهد و همین باعث شده است تا رشد کند و به بازیکن بزرگی تبدیل شود.

کارلوس کی‌روش

درست همان طور که "مایکل جردن" به ستاره و نماد بسکتبال تبدیل شد، "رونالدو" هم نماد فوتبال است. آنها هر دو توانایی‌هایی دارند که باعث شده است به این جایگاه برسند. توانایی آنها ذاتی است.

رابی ویلیامز

این خواننده پاپ انگلیسی نیز با حمایت از "رونالدو" گفت:‌ فکر نمی‌کنم "رونالدو" به خاطر اینکه هفته‌ای 250 هزار پوند درآمد دارد فوتبال بازی می‌کند. او همیشه می‌تواند با این توانایی فوتبال بازی کند و نیازی به انگیزه ندارد. حتی اگر به "رونالدو" 250 پوند هم بدهید، همین فوتبال را به نمایش می گذارد. من هم دقیقا همین فلسفه را دارم با این تفاوت که من در موزیک فعالیت می کنم و "رونالدو" در فوتبال.

رافائل نادال

من همیشه انگیزه "رونالدو" را برای جوانانی که در اول راه ورزش هستند می‌گویم و دوست دارم آنها نیز مثل "رونالدو" شوند. "رونالدو" دوران فوتبال باشکوهی داشته است و بازیکن بی نظیری است.

** در زیر نظر کسانی که لیونل مسی را بهترین فوتبالیست جهان می‌دانند آمده است:
پپ گواردیولا

چند سالی است که "مسی" بهترین بازیکن جهان است و همه او را با این صفت می شناسند. او در هر دیدار تاثیرگذار است و این موضوع را در هر بازی نشان می دهد. او توانایی انجام هر کاری که اراده کند را دارد. افتخار می‌کنم که مربی او بودم. من "مسی" را بهترین بازیکن جهان نکردم بلکه او من را بهترین مربی کرد. مثل "کوبی برایانت" و "مایکل جکسون" او فوق‌العاده است.

جان تری

بچه‌های من خیلی "مسی" را دوست دارند. آنها هر دو پیراهن "مسی" را دارند و آن را می پوشند. آنها خیلی دوست داشتند که در یکی از بازی‌های قبلی چلسی و بارسلونا پیراهنم را با "مسی" عوض کردم. خیلی خوشحالم که مقابل بهترین بازیکن رقابت کردم. وقتی بازنشسته شوم بازی‌های خودم را با بهترین بازیکن جهان دوباره خواهم دید.

رونالدو برزیلی

انتخاب بین "مسی" و "رونالدو" سخت است. بارها پیش آمده است که می خواهید یک وسیله بخرید ولی بین دو چیز مردد می شوید. این موضوع نیز دقیقا همین است. به نظرم "مسی" کامل‌تر از "رونالدو" است. حداقل بیشتر تعیین کننده بوده است و در خدمت تیم است. جایی که لازم باشد "مسی" خودش را نشان می‌دهد و گل می‌زند و این کار را در تمام بازی‌ها از او می‌بینیم.

دیگو مارادونا

بازیکنی را دیدم که میراث من را در آرژانتین در اختیار خود گرفته است. نام او "مسی" است. او یک نابغه است. او می تواند بهتر از این هم شود.

تیری آنری

خیلی خوشحال بودم که این فرصت را داشتم تا هر روز تمرین او را ببینم. او بهترین بازیکن جهان است و من این موضوع را نه در بازی‌های او بلکه در تمرینات و حرکات ساده او می بینم. بازی "مسی" ساده و زیباست و همه از دیدن بازی او لذت می برند. من در بارسلونا با او هم‌تیمی بودم و این را برای خود یک افتخار می دانم.

کوبی برایانت

من از بین تیم ملی آرژانتین پیراهن شماره 10 را می‌پوشم و آن هم به خاطر "لیونل مسی" است که بهترین ورزشکار جهان است. او در 5 سال گذشته این موضوع را به خوبی ثابت کرده است. او سالهاست که بهترین بازیکن جهان است.

یوسین بولت

مقایسه "رونالدو" و "مسی"- سرعت؟ "رونالدو". شوت؟ "رونالدو". دریبل؟ "مسی". هوش؟ "مسی". استعداد؟ "مسی". برنده ؟ "مسی".

لبرون جیمز

به نظرم "مسی" نه تنها بهترین بازیکن جهان بلکه بهترین بازیکن تاریخ است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir