رویانیان: اگر درخشان ایراد داشت چرا او را آوردند؟
مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس می‌گوید تغییر سرمربی در مقطع کنونی درست نیست.

محمد رویانیان درباره حضورش در محل تمرین پرسپولیس اظهار کرد: بعد از تعطیلات نوروز و اول سال به تمرین پرسپولیس آمدم تا به بازیکنان و کادرفنی این تیم سال نو را تبریک بگویم. از آن‌ها خواستم که دیدار مقابل النصر را حتما با پیروزی پشت سر بگذارند. این موضوع یک کار ملی است. ان‌شاءالله پرسپولیس بازی‌هایش در لیگ را با پیروزی پشت سر بگذارد و مقابل النصر هم بازی خوبی به نمایش بگذارد.

او در پاسخ به این سوال که شرایط این روزهای پرسپولیس را چگونه می‌بینید گفت: شرایط خوب نیست. بحث چالش‌هایی که در مدیریت باشگاه وجود داشت روی کار مربی هم تاثیر گذاشته است. هرچند که آقای خادم آبروی خود را گذاشت و برای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس زحمت زیادی کشید اما در مورد تیم پرسپولیس پاسخ لازم گرفته نشد. من از نظر سلیقه‌ای با خادم اختلاف نظر دارم اما واقعا او تمام توانش را برای پرسپولیس گذاشته است. کاش مدیریت هم ثبات داشت و اینقدر مدیرعامل عوض نمی‌شد. با توجه به اینکه آقای خادم در وزارت ورزش تمام ظرفیتش را گذاشته استفاده درست از این ظرفیت می‌شد.

رویانیان اضافه کرد: سرمایه‌گذاری انجام شد اما تغییر مدیرعامل همه برنامه‌ها را خنثی کرد. امیدوارم بعد از این پخته‌تر عمل شود و پرسپولیس به روزهای خوب خودش بازگردد.

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس در ادامه در پاسخ به این سوال که اختلاف نظر شما با امیررضا خادم در چه زمینه‌هایی است گفت: من روی نوع مدیریت و همین طور تصمیم‌گیری‌ها با او اختلاف نظر دارم. البته بحثی هم درباره بدهی‌هایی که اعلام کرده‌اند دارم که خیلی‌ها را ترساند. الحق و الانصاف این گونه که اعلام کردند نبود. این صحبت‌هایی که مطرح می‌کنم یک درددل است. این بدهی‌هایی که اعلام کرده‌اند اصلا درست نبوده است. اسناد مالی باشگاه را باید موسسه رسمی حسابرسی اعلام کند. البته‌ هزینه‌هایی که در این یک فصل شده به اندازه کل بدهی‌های ماست اما آقای خادم حقا آبروی خود را گذاشت و زحمات شبانه‌روزی کشید اما متاسفانه نتیجه نگرفت. یا مشکل از مدیرانی است که انتخاب کرده‌اند یا از تعدد مدیرانی است که به باشگاه آمده‌اند. من امیدوارم این موضوعات حل شود. البته پیش از آن امیدوارم باشگاه به بخش خصوصی واگذار شود که این مشکلات کلا حل شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا واقعا امیدوارید باشگاه به بخش خصوصی واگذار شود؟ گفت: من باز هم تکرار می‌کنم اگر یک پازل را دولت تشکیل بدهد و دولت، آن بخش خصوصی را به رسمیت بشناسد و حقوقش را رعایت کند، این کار انجام می‌شود. حقوقی که یک باشگاه خصوصی باید داشته باشد و دولت آن را باید به باشگاه بدهد. خیلی‌ها برای خرید باشگاه می‌آیند اما باید شرایط فراهم شود. واگذاری صرف با یک مبلغ، کار را حل نمی‌کند. دولت باید باشگاه را واگذار کند و همه حمایت‌های خود را به بخش خصوصی منتقل کند تا زمانی که این بخش خصوصی به تکامل خود برسد و بتواند اقتصادزا باشد و درآمد داشته باشد. تا آن زمان دولت نباید دست از این بخش بردارد. البته منظور من این نیست که دخالت کند بلکه باید حمایت کند. ان‌شاءالله یک روزی بیشتر در این باره صحبت می‌کنم زیرا فرصت پیدا کردم تا در این مدت به این مباحث بپردازم و دولت هم اگر کمک بخواهد من در خدمت هستم.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که این روزها ارتباط شما با فوتبال چگونه است گفت: فوتبال گوشت و پوست و استخوان ما را برده و اگر الان من بازی‌ها را تماشا نکنم واقعا نمی‌توانم تحمل کنم. منظورم فقط دیدارهای پرسپولیس نیست بلکه تمام دیدارها را تماشا می‌کنم. من اگر بازی‌ای باشد و تماشا نکنم طاقت نمی‌آورم.

رویانیان در ادامه در پاسخ به این سوال که محور صحبت‌های امروزتان با بازیکنان چه بود گفت: من به بازیکنان سال نو را تبریک گفتم و از آن‌ها خواستم با تمام قوا در 6 بازی لیگ و بازی‌های آسیایی به میدان بروند. ان‌شاءالله با غیرت بازی کنند و پیروز شوند. الان سن تیم زیر 25 سال است اما زمانی که من بودم، میانگین سنی تیم حدود 30 سال بود. الان جوانان خوبی در پرسپولیس هستند و چیزی برای بردن کم ندارند. نیاز هست که همه ما بیاییم و به بازیکنان روحیه بدهیم تا پرسپولیس از این مقطع به خوبی عبور کند و فصل جدید پرسپولیس توام با رونق و امیدواری باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اگر شما الان مدیرعامل پرسپولیس بودید سرمربی را تغییر می‌دادید گفت: من نمی‌توانم از یک نفر ایراد بگیرم. باید از قبل تصمیم را درست می‌گرفتیم. وقتی یک مربی وسط کار است و در اواخر لیگ هستیم، چرا باید برای 6 بازی مربی جدیدی بیاوریم. این موضوع منطقی نیست. البته این را هم در نظر بگیرید که باشگاه فصل آینده به بخش خصوصی واگذار می‌شود و مدیران جدید باید برای آن تصمیم‌گیری کنند. چگونه می‌خواهیم برای 6 بازی یک مربی دیگر را بیاوریم؟ این کار منطقی نیست. از اول باید تصمیم درست گرفته می‌شد. اگر درخشان اشکالی داشت از ابتدا نباید به عنوان سرمربی انتخاب می‌شد. حالا که او را آورده‌اند باید با درخشان کار کنند تا مشکلات را حل کنند. مشکل هم فقط از تیم نیست در باشگاه هم مشکل وجود دارد.

رویانیان در پایان درباره رضایتش از حمیدرضا سیاسی نیز گفت: هماهنگی با عزیزان وزارتخانه شد و من هم رضایت کتبی خودم را به آن‌ها اعلام کردم. یکی از پرونده‌های سیاسی به خاطر شکایت من بود که برایش کیفرخواست هم صادر شده بود. اما من بالاخره رضایت دادم. طلبم هم از باشگاه مانده است. حالا اگر فعلا پول خانه‌ام را بدهند راضی هستم. متاسفانه فعلا مستاجر هستم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir