پنج ورزش کمتر شناخته شده المپیک 2016
هنگامی که از المپیک صحبت می‌شود اغلب مردم به ورزش های دوومیدانی، شنا و دوچرخه‌سواری فکر می‌کنند. با این حال ورزش‌هایی در المپیک حضور دارند که ناشناخته هستند و داشتن اطلاعاتی راجع به آن‌ها می‌تواند جالب باشد.

تعدادی از این ورزش‌ها عبارتند از:

1- دوچرخه‌سواری BMX

این رشته در دوچرخه‌سواری جدید است و هیجان زیادی دارد. در این مسابقه‌ها دسته‌ای 8 تایی از دوچرخه‌سواران از یک شیب 8 متری پایین می‌آیند و با سرعت زیادی حرکت می‌کنند. بعد از پایان یافتن دور رمپ آن‌ها بر روی هوا حرکت می‌کنند.

2- درساژ

نوعی اسب‌دوانی است که در آن اسب حرکات موزون انجام می‌دهد. اسب‌سواران در این رشته لباس‌های رسمی همراه با کلاه و دست‌کش می‌پوشند. اسب‌سواری تنها رشته‌ای است که مردان و زنان با یکدیگر مسابقه می‌دهند.

3- ترامپولین

کودکان از ترامپولین یا تشک پرتاب برای بازی استفاده می‌کنند. با این حال ورزش حرفه‌ای در این زمینه وجود دارد. میزان ارتفاعی که ژیمناست‌ها بر روی ترامپولین می‌پرند در امتیازدهی مهم است.

4- پنجگانه مدرن

ورزش پنجگانه در یونان باستان انجام می‌شد و دوباره نوع مدرن آن در المپیک وارد شد. در یونان باستان سربازان در این ورزش مهارت داشتند. ورزش پنجگانه شامل شمشیربازی، شنا، سوارکاری، دو و تیراندازی می‌شود.

5- دوچرخه‌سواری جاده‌ای زمان‌دار

در این نوع از دوچرخه‌سواری مردان 45.4 کیلومتر و زنان 29.8 کیلومتر را رکاب می‌زنند. دوچرخه‌سواران علاوه بر کنترل سرعت و کیلومتر حرکت باید زمان را نیز در نظر داشته باشند. در مسابقه‌های ریو پیست زیبایی که از کنار ساحل عبور می‌کند برای این مسابقه‌ در نظر گرفته شده است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir