وزیر ورزش و رییس کمیته المپیک روز خبرنگار را تبریک گفتند
وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک در پیامی فرا رسیدن روز خبرنگار را به راویان اخبار و تلاشگران عرصه رسانه تبریک گفتند.

پیام دکتر محمود گودرزی به شرح ذیل است:

بنام آفریدگار اندیشه

جوانه های بالندگی هر فرهنگ را همواره باید از فرهیختگانی انتظار داشت که صبر و عشق را توشه راه دشوار رسیدن به بلندای روشن دانایی ساخته اند. خبرنگاران، قاصدان امین و راویان صدیق اطلاعات و اخبارند که بی قرار بر مدار رویدادها و حوادث می کاوند تا جان های تشنه دانستن سیراب شوند.

بدرستی که دانستن حق مردم است و هر ایرانی باید از فرصت کسب اطلاعات برخوردارشده، تا هنگام تصمیم سازی و تصمیم گیری در شرایط حساس بتواند بهترین ها را انتخاب کند، همانگونه که دولت تدبیر و امید در پس همین آگاهی ها در انتخابی حداکثری، بدست آمد.

بی تردید جریان زنده اطلاعات با تکیه بر صداقت، صراحت و شجاعت خبرنگار در شریان های حیاتی جامعه به گردش درآمد و شناخت را افزون تر کرد.

مجموعه وزارت ورزش و جوانان با تکیه بر این امر مهم، تعامل میان بدنه وزارتخانه و خانواده بزرگ رسانه را در دستور کار خود قرار داد و با بهره گیری از نقدهای روشنگرانه اصحاب رسانه، گام هایی بلند برای کسب موفقیت با تکیه بر حامیان فکری فعال در عرصه رسانه، جوانان و ورزشکاران برومند این سرزمین برداشت.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان عرصه خبر به ویژه شهید گرانقدر صارمی، این روز بزرگ را به خانواده بزرگ رسانه تبریک عرض می کنم.

محمود گودرزی

وزیر ورزش و جوانان

***

همچنین کمیته ملی المپیک طی پیامی ضمن قدردانی از تلاش های خستگی ناپذیر و شبانه روزی اصحاب رسانه بخصوص خبرنگاران، گزارشگران و تصویر برداران جامعه ورزش کشور، فرا رسیدن روز خبرنگار را به همه این عزیزان تبریک گفت.

در متن پیام تبریک کمیته ملی المپیک به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

هفدهم مرداد ماه هر سال یادمان شهادت مظلومانه محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، 'روز خبرنگار' نامیده شده است تا یادآور مجاهدت های عزیزان حقیقت طلبی باشد که با هدف روایت واقعیت ها، بیرق آگاهی بخشی را بر دوش کشیده و بی ادعا خویش را چراغ راه جامعه قرار داده اند و حتی در این امر مقدس از جان خویش نیز گذشته اند.

خبرنگاران، شریان های حیاتی خبری یک جامعه اند و خود را در قبال مردم و کشور مسئول می دانند و مدافع حقوق مردم و قانونگرایی اند. خبرنگار به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه است.

خبرنگار، جستجوگر، پژوهش گر، خطریاب، هدفمند، قانونمند و پُر سرعت و نکته بین است و همسو با فوریت و ضرورت، می اندیشد و همگام با ضرورت ها و فوریت های حرفه ای می نگارد و فرهنگ می سازد و در راستای منافع ملی و مردم و قانونگرایی گام برمی دارد.

ضمن تبریک این روز عزیز و قدردانی از زحمات شما عزیزان بخصوص اصحاب خبر 'جامعه ورزش کشور' که همیشه با نقدهای دلسوزانه و پوشش خبری و تصویری موفقیت ها و رشادت های ورزشکاران کشورمان در عرصه داخلی و خارجی یاری گر مسئولان، کادرفنی و قهرمانان بوده اید، از ایزد متعال آرزو دارد تا یاریمان نماید در هر شرایطی مدافع ارزش های اسلامی بوده و برای تلاشگران عرصه خبر توفیق تداوم خدمت، سعادت، سرافرازی و سربلندی آرزومندیم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir