مدال طلای المپیک لندن از قهرمان ترکیه ای پس گرفته شد
آسلی چاکر آلپتکین دونده دوی 1500 متر ترکیه که در المپیک لندن 2012 مدال طلا را کسب کرده بود به دلیل مثبت شدن دوپینگش هشت سال محروم و مدال طلای المپیک از او گرفته شد.

در دسامبر 2013 در نمونه‌های خون 'آسلی چاکر آلپتکین' موارد غیرعادی مشاهده شد که باعث شد او بازی‌های قهرمانی جهان مسکو در همان سال را از دست بدهد.

از آنجا که مدال طلای المپیک 2012 از آلپتکین گرفته می‌شود، این مدال به 'گامزه بولت' دیگر دونده ترک می‌رسد. 'مریم یوسف جمال' از بحرین مدال نقره و 'تانیانا توماشووا' از روسیه مدال برنز را دریافت خواهند کرد. توماشووا نیز بعد از المپیک 2008 پکن به دلیل دوپینگ به مدت دو سال محروم شده بود.

آلپتکین تمامی مقام‌های خود از 29 ژوئیه 2010 را از دست خواهد داد. از آنجا که آلپتکین برای دومین بار به دلیل دوپینگ محروم می‌شود، این محرومیت هشت ساله خواهد بود.

کمیته‌ المپیک ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرده است، دوپینگ را تحمل نخواهد کرد. این کمیته همچنین اعلام کرده است: ورزش یکی از مسائل مهم در ترکیه است و ما باید از آن حفاظت کنیم. ما با آژانس ضد دوپینگ ترکیه همکاری می‌کنیم تا افرادی که خطا کرده‌اند، به اشد مجازات برسند. ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا کاملا با دوپینگ در ورزش ترکیه مقابله کنیم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir