راز جذب کانتونا توسط فرگوسن
سرالکس فرگوسن از راز جذب اریک کانتونا پرده برداشت. او می‌گوید زمانی که به این نتیجه رسید اریک کانتونا را به تیمش بیاورد، در استخر بوده است.

سرالکس فرگوسن(Alex Ferguson) بدون شک بهترین مربی تاریخ باشگاه منچستریونایتد(Manchester United) به شمار می‌آید که نزدیک به سه دهه روی نیمکت مربیگری این تیم نشست و افتخارات زیادی هم به دست آورد. این مربی اسکاتلندی تبحر بسیار بالایی در جذب بازیکنان داشت. او یک استعدادیاب به تمام معنا بود و بازیکنانی را جذب می‌کرد که بهترین بازی‌ها را به نمایش می‌گذاشتند.

یکی از بازیکنان بزرگی که فرگوسن به اولدترافورد آورد، اریک کانتونا(Eric Cantona) فرانسوی بود. وقتی این بازیکن به جمع شیاطین سرخ اضافه شد، بسیاری به انتقاد از فرگوسن پرداختند زیرا بر این باور بودند کانتونا بازیکن جنجال‌ساز و پرحاشیه است و به درد تیم بزرگی همچون یونایتد نمی‌خورد. سرمربی آن روزهای شیاطین سرخ اما ثابت کرد که چه تصمیمی بزرگی گرفته است.

کانتونا بهترین بازی‌ها را برای یونایتدها به نمایش گذاشت و موفق شد زمینه را برای چهار قهرمانی این تیم در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس مهیا کند. فرگوسن در کتاب زندگی خود از چگونگی جذب کانتونا سخن به میان آورده است. او می‌گوید در استخر و با گوش کردن به حرف دو مدافع تیمش تصمیم گرفت که کانتونا را جذب کند.

فرگوسن گفت: گاهی اوقات استراق سمع باعث می شود که تصمیمات درستی گرفت. بعد از دیدار برابر لیدزیونایتد(Leeds United) در سال 1992 تصمیم گرفتم دوش بگیرم. استیو بروس(Steve Bruce) و گری پالیستر(Gary Pallister) در آنجا به ستایش از کانتونا پرداختند و از توانایی‌های هجومی این بازیکن سخن به میان آوردند. آنها از عملکرد خوب کانتونا به وجد آمده بودند و به شدت از او تعریف کردند. بعد از آن بود که با جدیت به دنبال جذب کانتونا افتادم و در نهایت هم موفق شدم که این بازیکن بزرگ را جذب کنم.

کانتونا هر چند بازیکنی پرحاشیه و جنجالی بود اما رابطه بسیار خوبی با سرالکس فرگوسن داشت. او این مربی اسکاتلندی را «گاندی منچستریونایتد» لقب داده است و درباره او می‌گوید: می‌توان جانشینی برای کریستیانو رونالدو(Cristiano Ronaldo) و یا دیوید بکام(David Beckham) انتخاب کرد اما غیر ممکن است که بتوان در گذر زمان، جانشینی شایسته برای فرگوسن انتخاب کرد. او تکرار نشدنی است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir