افشین قطبی ایرانی است یا آمریکایی؟
اگر شما هم با شنیدن نام افشین قطبی به این فکر می‌کنید او کسی است که همواره نام ایران را در فوتبال جهان گسترانده است، باید بگوییم به شدت در اشتباه هستید!

مردی که از دیدن «پرسپولیس» حسابی ذوق کرده بود و زمانی که به تخت جمشید رفته بود حسابی به هویت ایرانی خودش می‌بالید، همه جا هم به این شکل نیست.

افشین قطبی، زمانی که خارج از ایران کار می‌کند، چندان علاقه‌ای ندارد بگوید ایرانی است و از پاسپورت آمریکایی خود استفاده می‌کند. حتی شنیده می‌شود، مطبوعات از او به عنوان مربی آمریکایی‌ای یاد می کنند که روزی سرمربیگری تیم ملی ایران را هم برعهده داشته است!

او در ژاپن و سایر کشورهایی که مربیگری کرده است خود را همواره یک مرد آمریکایی معرفی کرده و کمتر جایی به ایرانی بودن خودش اشاره کرده است. هرچند زمانی که پایش به ایران می رسد، قلب شیر را بغل می‌کند و مدام از بالیدنش به تاریخ کهن این سرزمین می‌گوید، اما در خارج چندان هم از این خبرها نیست و افشین قطبی؛ یک مرد آمریکایی‌ست.

در هر حال افشین قطبی به عنوان یک مربی ایرانی پیشرفت خوبی داشته و حتی به عنوان یک آمریکایی هم در زمره مربی‌های برتر این کشور قرار می‌گیرد. او برای ایران افتخار آفرینی‌هایی کرده است و پیشرفتش همیشه برای ما قابل تحسین بوده، چه به عنوان یک ایرانی، چه یک آمریکایی!


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:jamnews.ir