زرینچه در برنامه نود بهترین مدافع راست ایران شد
در برنامه نود این هفته جواد زرینچه به عنوان بهترین مدافع راست بعد از انقلاب انتخاب شد.

برنامه نود این هفته ساعت 22:30 دوشنبه‌شب روی آنتن شبکه سه سیما رفت. بخش نخست برنامه به بررسی قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان در آسیا اختصاص داشت. فروزان سلیمانی به عنوان سرمربی تیم و فرشته کریمی نیز به عنوان بهترین بازیکن مسابقات به استودیوی 90 آمده بودند تا توضیحاتی درباره این مسابقات ارائه کنند.

سلیمانی در ابتدای صحبت‌های خود اظهار کرد: از فروردین‌ماه سال گذشته تمریناتمان را شروع کردیم و از همان ابتدا هدفمان کسب عنوان قهرمانی بود. همه چیز خوب بود و تمرینات خوبی را هم پشت سر گذاشتیم و در نهایت توانستیم به قهرمانی برسیم.

وی افزود: در ابتدا سختی‌های زیادی کشیدیم اما الان که قهرمان شدیم واقعا خوشحالم. از مسئولان صداوسیما که مقدمات پخش مسابقات ما را فراهم کردند تشکر می‌کنم. پخش این مسابقات باعث شد بازیکنان ما دیده شوند. البته از برخی مدیران ورزشی که توجهی به ورزش بانوان ندارند گله دارم و از مدیرانی که به ورزش بانوان توجه می‌کنند، تشکر می‌کنم.

سوال پیامکی

پس از انتخاب بهترین دروازه‌بان ایران، سوال نظرسنجی این هفته به انتخاب بهترین مدافع راست اختصاص داشت. بینندگان نود باید از میان خسرو حیدری، جواد زرینچه و حسین کعبی بهترین مدافع راست بعد از انقلاب را انتخاب می‌کردند. در نهایت جواد زرینچه با کسب 46 درصد آرا بهترین مدافع راست بعد از انقلاب در ایران شد.

طارمی چطور پنالتی می‌گیرد؟

مهدی طارمی با 5 پنالتی که در 4 بازی گرفته است، عنوان پنالتی‌گیرترین بازیکن لیگ را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که در فصل گذشته مدافعان لیگ فقط 4 بار روی مهدی مومنی که پنالتی‌گیرترین بازیکن فصل قبل بود، مرتکب خطای پنالتی شدند. اما راز مهدی طارمی چیست؟ او با استفاده از سرعت بالای خود و همینطور هوش بالایش خود را میان مدافعان و توپ قرار می‌دهد و با کم‌کردن سرعت خود یا زدن یک ضربه به توپ که البته به سمت بیرون محوطه جریمه است، باعث می‌شود مدافعان به اشتباه روی او مرتکب خطا بشوند. او با استفاده از این ترفند 3 پنالتی هم در لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس به دست آورد.

تارتار: اشتباهات داوری ما را نابود کرد

زمانی که عادل فردوسی‌پور با کمک هدایت ممبینی کارشناس داوری، صحنه‌های داوری دیدار استقلال و راه‌آهن را بررسی کرد. مهدی تارتار سرمربی تیم راه‌آهن روی خط برنامه آمد تا توضیحاتی ارائه کند. او در این‌باره اظهار کرد: در دو سه روز گذشته کارشناسان مختلف نظرات خود را عنوان کرده‌اند. واقعیت این است که اشتباهات داوری ما را نابود کرد. آقای زرگر از سرمایه‌های داوری ما محسوب می‌شود اما تصمیمات اشتباهی در دیدار مقابل استقلال داشت.

او با بیان اینکه داور اشتباهات تاثیرگذارتری نسبت به تیم راه‌آهن داشت، گفت: اشتباهاتی که داور به ضرر استقلال داشت تاثیر کمتری در روند بازی داشت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir