جک وارنر مادام‌العمر محروم شد
کمیته اخلاق فیفا جک وارنر را به صورت مادام‌العمر محروم کرد.

علت محرومیت مادام‌العمر جک وارنر(Jack Warner) دست داشتن او در درآمدزایی‌های غیر قانونی اعلام شده است. جک وارنر که از مقامات ورزشی ترینیداد و توباگو است، پیش از این نایب رئیس فیفا و عضو کمیته اجرایی این سازمان بوده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که وارنر دست به کارهای خلاف بسیاری زده است.

وارنر که رئیس سابق کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی مرکزی و انجمن فوتبال کارائیب بوده است، در حال حاضر از سوی آمریکا متهم به رشوه شده و دولت آمریکا قصد دارد او را به کشورش بازگرداند.

بیانیه‌هایی درباره محرومیت وارنر امروز از سوی کمیته اخلاق فیفا صادر شد که به شرح زیر است: اتاق رای کمیته اخلاق تصمیم گرفت که جک وارنر نایب رئیس سابق فیفا را به صورت مادام‌العمر از تمام فعالیت‌های مربوط به فوتبال در سطح ملی و بین‌المللی محروم کند. این تصمیم بر پایه‌ بررسی‌های ماموران کمیته اجرایی و گزارش آن ها درباره پروسه میزبانی جام جهانی 2018 و 2022 گرفته شد. دکتر 'کورنل بوربلی' رئیس بخش تفحص کمیته اخلاق که از دسامبر 2014 به این سمت رسیده، در ژانویه 2015 پرونده بررسی فعالیت‌های جک وارنر را باز کرد و در بررسی‌ها مشخص شد که آقای وارنر دفعات متعددی در فعالیت‌های خلاف قانون نقش داشته است. زمانی که او جزو مسئولان فیفا بوده در جا به‌ جایی پول‌ به صورت غیرقانونی، دریافت پول و پرداخت پول نقش داشته و او متهم به درآمدزایی غیر قانونی است. او ماده 13، 15، 18، 19 ، 20 و 41 قوانین اخلاق فیفا را زیر پا گذاشته است. محرومیت او از 25 دسامبر 2015 آغاز می‌شود.

دادگاه عالی ترینیداد و توباگو نیز همکاری‌های لازم را برای بازگرداندن وارنر به این کشور انجام داده است. وارنر جزو افرادی بود که در ماه می در زوریخ دستگیر شد. او در پرداخت 10 میلیون دلار پول از سوی مسئولان آفریقای جنوبی به انجمن فوتبال کارائیب نقش داشته است. این پول در رابطه با میزبانی آمریکای جنوبی در سال 2010 بوده است.

وارنر در حال حاضر تلاش می‌کند تا این اتهامات را رد کند و از پروسه دیپورت شدن خود جلوگیری کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir