جت لی در مسابقات ووشوی قهرمانی جهان حضور خواهد یافت
جت لی که به یک ستاره سینمایی تبدیل شده است، به عنوان میهمان ویژه در مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره مسابقات جهانی ووشو در جاکارتا حضور خواهد یافت.

این هنرپیشه نامدار سینمای جهان در مسابقات جهانی اندونزی، یکی از مدال های قهرمانی را اهدا خواهد کرد و همچنین در کنار هواداران حضور خواهد یافت. جت لی(Jet Li) که در سن یازده سالگی فعالیت در ووشو را آغاز کرد، عضو اصلی تیم ووشوی پکن است که در طول زندگی ورزشی خود، پنج بار قهرمان ملی چین شده است.

وی با تیم ملی ووشوی چین به ده ها کشور مسافرت کرده و در سال 1974 به ایالات متحده آمریکا رفت و در آنجا بر روی چمن محوطه کاخ سفید برای رئیس جمهور ریچارد نیکسون(Richard Nixon) حرکات نمایشی ووشو را اجرا کرد.

جت لی با کناره گیری از ووشو در سن جوانی، اولین حضور خود در سینما را با فیلم 'معبد شائولین' در سال 1983 رقم زد و خیلی زود یکی از معروفترین ستاره های سینمای هنگ کنگ شد.

در ادامه وی به هالیوود رفت و در فیلم های 'Lethal Weapon 4' و 'The Mummy' ظاهر شد. جت لی برای نقش خود در فیلم 'ژانگ ییمو' نیز به عنوان قهرمان از او یاد می شود.

او همراه با ابر ستارگانی همچون بروس لی(Bruce Lee) و جکی چان(Jackie Chan) ووشو را در سراسر جهان گسترش داد و زندگی خود را به ترویج این ورزش اختصاص داد. جت لی که از سال 2008 به عنوان سفیر فدراسیون جهانی ووشو منصوب شده است، بنیادی را در اختیار دارد که برای امداد رسانی به مردم چین با صلیب سرخ چین همکاری دارد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir