شاهزاده اردنی نامزد ریاست فیفا شد
شاهزاده سرشناس اردنی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست فیفا به صورت رسمی اعلام کرد.

شاهزاده علی بن حسین که شانس زیادی برای انتخابات ریاست فیفا دارد نامزدی خود را به صورت رسمی اعلام کرد. این شاهزاده اردنی با انتشار بیانیه‌ای گفت: فرصت تغییرات در فیفا فرا رسیده است. افکاری زیادی مطرح شده که آینده فیفا را دستخوش تغییر قرار خواهند داد. من هم افکاری جدید در سر دارم که می تواند در آینده فیفا نقش داشته باشد. آینده بهتر تنها به واسطه تبدیل فکر به فعل محقق می‌شود. فیفا تنها در صورتی می‌تواند در آینده بهتر شود که یک رئیس خوب آن را اداره کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اطمینان دارم که فیفا از این شرایط سختی که در آن گرفتار شده سربلند بیرون خواهد آمد و این روزهای سخت را پشت سر خواهد گذاشت. فدراسیون بین المللی فوتبال می تواند در آینده اعتبار و احترام خود را به دست آورد.

نامزدهای انتخابات ریاست فیفا می‌توانند تا بیست و ششم ماه اکتبر جاری رسما فعالیت خود را در این انتخابات اعلام نمایند. میشل پلاتینی(Michel Platini) یکی از شانس‌های اصلی جانشینی سپ بلاتر(Sepp Blatter) در ریاست فیفا بود اما این چهره سرشناس فرانسوی متهم به دریافت رشوه شد و تا 90 روز نمی‌تواند به فعالیت بپردازد. متهم شدن پلاتینی به اخذ رشوه باعث شده شانس شاهزاده اردنی برای نشستن بر کرسی ریاست فیفا زیاد شود. او در دور قبل هم آرای زیادی به دست آورد اما در نهایت رقابت را به بلاتر واگذار کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir