اهدای نشان عالی سلطنتی به کاسیاس
ایکر کاسیاس از دست رئیس جمهور اسپانیا نشان افتخار دریافت کرد.

روز گذشته (سه‌شنبه) و در قصر مونکوا، رئیس جمهور اسپانیا نشان «گرن کروس» را به ایکر کاسیاس(Iker Casillas) اهدا کرد. این جایزه به پرافتخارترین ورزشکار کشور اسپانیا داده می‌شود. سارا کاربونرو(Sara Carbonero) همسر کاسیاس نیز هنگام اعطای این جایزه در کنارش حضور داشت.

کاسیاس پس از دریافت این نشان افتخار گفت: از دولت اسپانیا به خاطر اعطای این جایزه تشکر می‌کنم. نمی‌دانم آیا از همه شایسته‌تر بودم یا نه ولی احساس غرور می‌کنم. دوست دارم زمانی که دوران بازیگری‌ام به اتمام رسید، (که هنوز دو سال از آن باقی‌ مانده است)، از من به عنوان انسانی که سعی داشت به جامعه کمک کند، یاد کنند. امیدوارم در این سال بتوانم طرفداران باشگاه و کشورم را خوشحال کنم.

د‌ر‌وازه‌بان سابق ر‌ئال‌ ماد‌رید(Real Madrid) پس از رونمایی از پیراهن اسپانیا در جام ملت‌های اروپا 2016 فرانسه اظها‌ر کرد: به فرانسه می‌رویم تا از عنوانمان دفاع کنیم. این کار آسان نخواهد بود ولی تیم خوبی داریم و در میان نامزدهای کسب قهرمانی قرار داریم.

ماریانو راخوی(Mariano Rajoy) رئیس جمهور اسپانیا نیز درباره کاسیاس گفت: همه می‌دانند کاسیاس چه کسی است و چرا این نشان به او اهدا شده است. او به همراه ر‌ئال‌ ماد‌رید و تیم ‌ملی تمام افتخارات ممکن را کسب کرد. علاوه بر اینکه ورزشکاری بزرگ است، انسانی متعهد در زمینه فعالیت‌های اجتماعی است. این نشان هم به دلیل افتخارات ورزشی و هم ارزش‌های انسانی‌اش به او داده شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir