رویانیان: اگر هواداران پرسپولیس‌ در انتخابات مجلس به من رای بدهند کار تمام است
رویانیان گفت: من مدیرعامل قانونی پرسپولیس‌ هستم و هر اتفاقی که بیفتد پای من می‌نویسند.

در حالی که زمان ثبت‌نام در انتخابات مجلس به پایان رسیده بود ناگهان محمد رویانیان با توجه و استقبال حاضران وارد شد و به عنوان یکی از کاندیداها در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد.

رویانیان که حتی هراسی از رد صلاحیت هم ندارد، امیدوار است با توجه به سی و شش سال خدمت به کشورش، تایید صلاحیت شود و بتواند در انتخابات مجلس رای بیاورد. نکته جالب توجه این است که رویانیان در حالی روی رای و حمایت هواداران پرسپولیس‌ حساب باز کرده که حتی خودش را از حزب رئیس جمهور سابق نمی‌داند!

اظهارات رویانیان را در ادامه می خوانید:

* چه شد که در انتخابات مجلس شرکت کردید؟

- چهل و هشت ساعت قبل از انتخابات یکسری از دوستان خوبم، همشهری‌ها و آنهایی که از خدمتگزاران اصیل انقلاب و کشور بودند با من صحبت کردند که در انتخابات مجلس شرکت کنم. با اصرار آنها و دعوت آنها بود که قبول کردم این کار را انجام دهم.

* یعنی خودتان چنین تصمیمی نداشتید؟

- من همیشه خودم را یک سرباز معرفی می‌کنم و می‌دانم که تا زنده هستم باید به این مرز و بوم خدمت کنم. سی و شش سال است که نیت و هدف من همین بوده و الان هم چیزی خارج از این در سرم نیست. برای حضور در انتخابات مجلس تصمیم آنچنانی نداشتم ولی با دعوت دوستان همه چیز فرق کرد و ثبت‌نام کردم.

* هدف‌تان از ثبت‌نام چه بود؟

- هدف که مشخص است... خدمت! برای من فرقی نمی‌کند که پلیس 110 را راه بیندازم، به راهنمایی و رانندگی بروم و یا با داعش بجنگم و به جبهه بروم. برای من به عنوان یک سرباز که کشورش را دوست دارد، مهم این است که مطیع رهبرم باشم.

* اما نکته عجیب این است که می‌گویند شما یک ساعت و نیم پس از پایان مهلت ثبت‌نام، این کار را انجام داده‌اید.

- این حرف‌ها نیست... یک مشکل پیش آمده بود که حل شد. همان‌طور که خودتان هم خبر دارید و خوانده‌اید من حتی قصد داشتم آن محل را ترک کنم ولی دوستان نگذاشتند و کار انجام شد.

* بعضی خبرنگاران می‌گفتند که شما همچنان ارتباط خوبی با احمدی‌نژاد دارید و به نوعی همکار ایشان هستید.

- من نمی‌دانم این حرف و حدیث‌ها را از کجا درمی‌آورند و چه نیتی دارند ولی الان حدود دو سال است که نه ایشان را دیده‌ام و نه تماسی داشته‌ام.

* اما شایعه شده که شما حزب ایشان را قبول دارید.

- گفتم که نه تماس داشته‌ام و نه ارتباط... حزب‌شان را هم قبول ندارم!

* حتما می‌دانید که باید تایید صلاحیت شوید... فکر می‌کنید این اتفاق بیفتد؟

- راستش من الان یک پرونده در حد بازپرسی و دادسرا دارم که کارهای مربوط به آن را انجام می‌دهم و در خدمت دوستان هستم. من حتی به اینکه نظام جمهوری اسلامی از من بازخواست هم بکند، افتخار می‌کنم.

* اما اگر رد صلاحیت شوید!

- گفتم که... افتخار می‌کنم که نظام مرا بازخواست کند... اما من مجرم نیستم.

* پس چه هستید؟

- من نوکر مردم هستم... سال‌هاست که نوکری مردم را می‌کنم و به آن افتخار می‌کنم.

* اگر رد صلاحیت شوید؟

- نمی‌دانم... اگر رد صلاحیت شوم و تایید نشوم هم حرفی نمی‌زنم... هیچ اعتراضی ندارم... اصلا هرچه شورای نگهبان بگوید عشق است.

* فکر می‌کنید چقدر رای بیاورید؟

- ان‌شاءالله که درست می‌شود... هر چه قسمت باشد!

* لطفا راستش را بگویید... حتما یک برنامه‌ای دارید و روی بعضی‌ها حساب باز کرده‌اید.

- (خنده) واقعیتش این است که من همیشه با مردم دوست بودم و آنها می‌دانند که من هر کجا که بوده‌ام خدمت کرده‌ام. چه در پلیس 110، چه در راهنمایی و رانندگی و چه در ورزش کار خودم را کرده‌ام و خادم مردم بوده‌ام. راستش خودم فکر می‌کنم می‌توانم رای بیاورم و اگر تایید صلاحیت شوم، می‌توانم کاری انجام دهم. جدا از بحث مردم، من در پرسپولیس‌ هم صادقانه خدمت کرده‌ام. مردم و هواداران پرسپولیس‌ همیشه نسبت به من لطف دارند و هر کجا مرا می‌بینند لطف می‌کنند. من فکر می‌کنم اگر فقط هواداران پرسپولیس‌ هم به من رای بدهند کار تمام است (خنده).

* وضعیت پرسپولیس‌ را این روزها چطور می‌بینید؟

- به نظر من پرسپولیس‌ بهتر شده و تیم روی روال افتاده است. من به این پرسپولیس‌ امیدوارم و فکر می‌کنم اگر پرسپولیس‌ همین روند را ادامه دهد حتما قهرمان می‌شود. این مهم نیست که من در پرسپولیس‌ هستم یا نه... مهم این است که پرسپولیس‌ نتیجه بگیرد و بتواند هواداران را شاد کند. شما شک نکنید که با موفقیت و پیروزی پرسپولیس‌ دل خیلی‌ها شاد می‌شود و مردم انرژی می‌گیرند... این از هر چیزی مهم‌تر است و من از صمیم قلب دوست دارم که پرسپولیس‌ نتیجه بگیرد.

* گفتید که در پرسپولیس‌ کاره‌ای نیستید؟

- فعلا که من کاره‌ای نیستم و حضوری در باشگاه ندارم.

* اما در ثبت شرکت‌ها نام شما به عنوان مدیرعامل قانونی به چشم می‌خورد.

- بله... من قبلا هم در این مورد صحبت کردم و گفتم که با توجه به قانون و بحث ثبت شرکت‌ها، من مدیرعامل قانونی پرسپولیس‌ هستم و هر اتفاقی که بیفتد پای من می‌نویسند ولی در آن زمان کسی توجهی نکرد تا اینکه منابع حقوقی و افراد مطلع در این مورد صحبت کردند.

به هر حال من دوست ندارم در حال حاضر در این مورد صحبتی انجام دهم. فعلا پرسپولیس‌ روی غلتک افتاده و اگر من بخواهم در مورد اینجور چیزها صحبت کنم شاید همه چیز به هم بریزد و خدای ناکرده پرسپولیس‌ دچار بحران و حاشیه شود. با توجه به این موضوع فعلا ترجیح می‌دهم که در این مورد سکوت کنم تا به امید خدا هر وقت لازم شد، با نظر مسئولان و صلاحدید آنها در این مورد صحبت کنیم و کار را به سرانجام برسانیم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: روزنامه گل