تخته سحرآمیز محمد بنا
محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با نوشتن جملات انگیزه بخش بر روی یک تخته سعی در افزایش تلاش و انگیزه شاگردانش در راه المپیک دارد.

تیم ملی کشتی فرنگی پنجمین اردوی خود در راه المپیک را سپری می کند و فرنگی کاران حاضر در اردو تمرینات پرفشاری را زیر نظر محمد بنا برگزار می کنند. از نکات قابل توجه این تمرینات انگیزه بالای کشتی گیران و همچنین نظم حاکم بر تمرینات است به گونه‌ای که تمام کشتی‌گیران از ده دقیقه قبل از آغاز تمرین در سالن حاضر شدند و خود را مهیای حضور در تمرینات کردند.

در ابتدای تمرین نیز بنا برای کشتی گیران دقایقی را به صحبت پرداخت و سعی کرد به آن ها در جهت تحمل فشار تمرینات و لزوم تلاش بیشتر برای کسب موفقیت در آوردگاه المپیک روحیه بدهد.

اما محمد بنا مانند همیشه رابطه بسیار خوبی با همه شاگردانش دارد و بسیاری نیز رمز موفقیت او را علاوه بر مسایل فنی در وجود رابطه صمیمی در عین جدیت با شاگردانش می دانند. وی در طول تمرینات بارها با فریاد و گاهی نیز با خشم نکات فنی را به کشتی‌گیران گوشزد کرد و آن ها را به حملات بیشتر و گرفتن امتیاز از حریفان خود وادار می کرد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی از روش های جالبی برای تشویق شاگردانش به تلاش بیشتر استفاده می کند که نمونه آن قرار دادن یک تخته وایت بورد در سالن تمرین و نوشتن جملات روحیه بخش بر روی آن است با این هدف که کشتی گیران هر لحظه با دیدن این جملات روحیه مضاعف بگیرند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir