اخراج کاناوارو از النصر عربستان!
فابیو کاناوارو سرمربی ایتالیایی النصر عربستان به دلیل کسب نتایج ضعیف از این تیم برکنار شد و باشگاه عربستانی نیز اعلام کرد به زودی سرمربی جدید خود را معرفی خواهد کرد.

فابیو کاناوارو(Fabio Cannavaro) یکی از پرافتخارترین مدافعان فوتبال جهان که در سال 2006 به قهرمانی در جام جهانی همراه ایتالیا دست یافت و در ادامه به عنوان برترین بازیکن جهان نیز رسید، چندی پیش به عنوان سرمربی النصر عربستان(Al-Nassr) انتخاب شد. او چهار ماه بعد از انتخاب به عنوان سرمربی النصر به دلیل نتایج ضعیف و قرار گرفتن در رده ششم جدول لیگ عربستان از سمت خود اخراج شد.

او در النصر جانشین 'خورخه دا سیلوا' شد و قراردادش تا پایان فصل آینده با این تیم عربستانی اعتبار داشت ولی در نهایت مسئولان این تیم تصمیم گرفتند کاناوارو 42 ساله را از سمت خود برکنار کنند. او در طول 14 بازی که هدایت این تیم عربستانی را برعهده داشت تنها 6 برد را در کارنامه خود داشت. او البته قبل از این تیم عربستانی نیز هدایت گوانگژو اورگراند(Guangzhou Evergrande) را در لیگ چین برعهده داشت. این تیم اکنون 18 امتیاز با تیم صدرنشین لیگ عربستان یعنی الهلال(Al-Hilal) فاصله دارد و بعید است بتواند در این فصل به این جایگاه برسد.

النصر که فصل قبل قهرمان لیگ عربستان شد این فصل در رده ششم قرار دارد و همین باعث نگرانی این تیم قبل از شروع لیگ قهرمانان شده است. النصر یکی از رقیبان ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا محسوب می شود. در این گروه که گروه دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا است غیر از این دو تیم، دو تیم دیگر چون بنیادکار ازبکستان(Bunyodkor) و لخویا قطر(Lekhwiya) نیز حضور دارند تا یکی از سخت ترین گروه های لیگ قهرمانان باشد.

کاناوارو مربیگری را در الاهلی امارات(Al-Ahli Dubai) شروع کرد و در همان فصل نخست به قهرمانی در لیگ و جام حذفی امارات دست یافت ولی در ادامه نتوانست موفق باشد. او در لیگ چین و در گوانگژو موفق نبود و خیلی زود از این تیم اخراج شد و بعد از 8 ماه حضور در این تیم چینی جای خود را به اسکولاری(Luiz Felipe Scolari) داد و نتوانست نقشی در قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد. در ادامه کاناوارو به لیگ عربستان رفت و هدایت النصر را برعهده گرفت که موفق نبود.

باشگاه النصر اعلام کرده است مربی جدید خود را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به زودی اعلام خواهد کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir