تناقض در اعترافات شاراپووا!
پس از بررسی‌هایی روی ماده ممنوعه مشخص شد بین صحبت‌های تنیسور روس و سازندگان این ماده تناقض‌هایی وجود دارد.

سازندگان ماده ممنوعه ملدونیوم اعلام کردند دوره درمان با این ماده 4 تا 6 هفته است. این در حالی است که ماریا شاراپووا(Maria Sharapova) اعلام کرده 10 سال است از این ماده برای موارد پزشکی استفاده می‌کند.

ماریا شاراپووا برنده 5 دوره مسابقه‌های تنیس گرند اسلم، دو روز پیش اعلام کرد که تست دوپینگ او مثبت اعلام شده و او مسئولیت این مسئله را می‌پذیرد. ماده ملدونیوم از اول ژانویه امسال ممنوع شده است. تست دوپینگ برای بازی‌های اوپن استرالیا از شاراپووا گرفته شده بود. این ماده به دلیل تاثیر بر ریکاوری ورزشکاران، ممنوع شده است زیرا توانایی دریافت اکسیژن و استقامت را افزایش می‌دهد.

شاراپووا در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: باید بدانید این ماده 10 سال جزو لیست مواد ممنوعه وادا نبوده است. این ماده را در 10 سال گذشته مصرف می‌کردم. سازنده اهل لتونی ملدونیوم اعلام کرده است که با توجه به شرایط جسمی بیمار، دوره درمانی با این ماده بین 4 تا 6 هفته خواهد بود. این درمان را می‌توان 2 تا 3 در سال انجام داد. تنها پزشکان می‌توانند شرایط بیمار را ارزیابی کنند و میزان مصرف را برای آن‌ها تعیین کنند.

این ماده برای بیماران قلبی و بیمارانی که مشکل جریان خون دارند، استفاده می‌شود. در صورتی که فرد کار سنگین انجام دهد. این ماده برای جلوگیری از نارسایی قلبی و آسیب رسیدن به ماهیچه‌ها استفاده می‌شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir