کفاشیان: در مدت کوتاه رای AFC عوض نمی‌شود
علی کفاشیان درباره رای کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره پرونده ایران و عربستان گفت: من درباره این رای با رئیس فیفا صحبت کردم اما فکر نمی کنم که در مدت کوتاهی این رای تغییر کند.

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال بعد از تمرین تیم ملی فوتبال درباره سفرش به سوئیس گفت: سفری که من داشتم به خاطر شرکت در جلسه کمیته فوتسال فیفا بود که گزارشات خاصی را ارائه دادیم و درباره کارهایی که در فوتسال آسیا صحبت کردیم که مورد استقبال همه قرار گرفت. الان فوتسال آسیا جزو راس فوتسال‌هاست که ایران در صدر آن قرار دارد. جلسات خیلی خوبی بود و برنامه های خوبی برای آینده فوتسال طراحی شد و امیدوارم ما بتوانیم همراه با آن پیش برویم.

او درباره جلسه با رئیس فیفا نیز گفت: مطالب لازم درباره رای AFC را گفتم و 'اینفانتینو' هم در جریان موضوع بود. به او اعلام کردم که رای که AFC ‌ داده است برخلاف اساسنامه فوتبال است و دخالت سیاست در ورزش است. این روند اگر ادامه یابد قطعا در آینده الگویی برای کشورهای دیگر می‌شود. قرار شد او صحبتی با مسئولان AFC ‌انجام بدهد و راهکارهایی را برای این قضیه دربرنامه ریزی خود بببیند. امروز و دیروز جلسات هیئت رییسه فیفا بود که قرار شد صحبتی را داشته باشد. اما هنوز تصمیم گیری خاصی نشده است.

کفاشیان ادامه داد: در هرصورت این رای که داده شده هر دو کشور به خاطر مسائل سیاسی از رفتن به کشورهای هم منع شده‌اند. البته ما گفته‌ایم که هرگونه آمادگی داریم و سعودی‌ها اعلام کردن که سفارت نداریم. وزارت خارجه گفته هماهنگی می‌کنیم و ویزا را می‌دهیم.‌ اصلا هیچ مشکلی وجود ندارد اما مشخص است که مسائل سیاسی دخیل است. من فکر نمی‌کنم در مدت کوتاه رای عوض شود و ما باید تصمیم گیری کنیم چه اقدامی انجام بدهیم.

او درباره زمین تمرین تیم ملی که گفته می‌شود کوچک است گفت: هماهنگی نشده که این زمین را بزرگتر بسازند و کوچک ساختند. ما در هر صورتی که بود آکادمی را آماده کردیم و زمین بعدی هم برای آینده آماده می‌شود. زمین آکادمی خوب است. بازیکنان مقداری در زمین آزادی بازی می‌کنند و مقداری در آکادمی که این زمین پا می‌خورد و خوب می‌شود.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که قرار بوده پاداش و حقوق ملی‌پوشان پرداخت شود گفت: به تعطیلی بانک‌هاخوردیم و بانک‌ها بسته است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره احتمال لغو ثبت نام کاندیداها و تعویق انتخابات فدراسیون گفت: به هیچ عنوان نمی‌توان این موضوع را پیش بینی کرد فعلا کاندیداها فعالیت خود را می‌کنند و ایام عید است و بگذارید که مردم به تعطیلات خود برسند. برخی از اول مشخص بود که نمی‌توانند ثبت نام کنند چون فرم پر نکرده بودند. آن‌هایی هم که فرم را پر کرده‌اند جدی هستند اما بگذارید ایام عید تمام شود و بعد کارهای مربوط به انتخابات را انجام می‌دهیم.

کفاشیان درباره صحبت‌های رئیس جمهور درباره تیم ملی و عملکردش در بازی برابر آرژانتین گفت: این اولین بار نیست که رئیس جمهور از تیم ملی تعریف می‌کند. عملکرد تیم ملی خوب و مورد تایید آقای روحانی بوده است و من امیدوارم که حمایت او پشت این تعریف بیاید و ما بتوانیم تیم ملی را حمایت کنیم و قدم محکمی برای رفتن به جام جهانی برداریم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir