دوپینگ شاراپووا ورزشکاران نیوزلند را هوشیار کرد
تست مثبت شاراپووا باعث هوشیاری ورزشکاران در نیوزلند شده است.

به گزارش سیمرغ، ورزشکاران در نیوزلند درباره داروها و مکمل هایی که مصرف می کنند، حساس تر و هوشیارتر شده اند و دلیل این هوشیاری نیز مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش تنیسور روسی ماریا شاراپووا(Maria Sharapova) است.

شاراپووا که تا به حال در 5 گراند اسلم مهم به قهرمانی رسیده، در ماه مارس نتیجه آزمایش دوپینگش به دلیل مصرف ماده ممنوعه ملدونیوم در مسابقات اوپن استرالیا دچار محرومیت شد.

شاراپووا گفته است از اینکه این دارو توسط آژانس بین المللی ضد دوپینگ ممنوعه اعلام شده، آگاه نبوده است. از آن زمان تا به حال بیش از 100 ورزشکار در رشته های مختلف ورزشی از این دارو استفاده می کرده اند.

مدیر اجرایی سازمان مبارزه با دوپینگ نیوزلند، روز دوشنبه در این باره گفت: «گفته می شود بسیاری از ورزشکاران معروف از این دارو استفاده کرده اند، بسیار خوب است که در مصرف داروها و مکمل ها با دقت بیشتری عمل کنند. ورزشکاران از وب سایت سازمان ضد دوپینگ، تلفن و ایمیل ها برای شناسایی داروها استفاده می کردند.»

این مسئول نیوزلندی افزوده است که از آن زمان تا به حال تعداد تماس های تلفنی و ایمیل ها با این مرکز و پرسش درباره داروها به میزان چشمگیری افزایش یافته است و این به آن معناست که ورزشکاران این کشور نسبت به مصرف داروها و مکمل ها بسیار حساس تر شده اند.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ