بیانیه مشترک طالب‌لو و طارمی
وحید طالب‌لو و مهدی طارمی دو بازیکن استقلال و پرسپولیس در آستانه دربی 82 بیانیه‌ای را منتشر کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

رعایت کنید! فرشتگان در آزادی به آینده چشم دوخته اند در راستای داشتن ایرانی سربلند و پر افتخار و در ادامه غرور و تاریخ کشوری با قدمت دو هزار و پانصد ساله تصمیم گرفته‌ایم در زیباترین و حساس‌ترین بازی لیگ برتر اتفاقی را برای آیندگان و سازندگان این مرز و بوم رقم بزنیم.

رویدادی که نشانگر وظیفه و تلاش‌های هر چند کوچک جامعه فوتبال مقابل کودکان ایرانِ عزیز است. دربی‌های زیادی برگزار و تمام شده‌اند، می‌خواهیم در این بازی و به کمک هواداران آبی و قرمز علاوه بر نتیجه، اخلاق و ادب ایرانی را هم ماندگار کنیم.

جمعه در کنار همه ما بیست و دو کودک متفاوت حضور خواهند داشت؛ کودکانی که طعم مهربانی را کمتر چشیده‌اند و با واژه‌های خشن بیشتر از دوستت دارم‌ها آشنایند.

در سرزمین کودکی خویش به دنبال رفتارهای اجتماعی مناسب و دلنشین هستند و در تلاشند گذشته‌شان را با نیلوفرها پاک کنند. می‌آیند تا ثابت کنند می توان مسیر را تغییر داد و تا رسیدن به خورشید تلاش کرد.

اتوپیای این کودکان ادب، محبت و مهربانی‌ است. سنشان کم است ولی امیدشان زیاد. قرار است در یک رویداد ورزشی شرکت و آینده خود را نقاشی کنند. بیایید و با احترامی که برای حضور این عزیزان قائل هستیم به آنها درس محبت، ادب و اخلاق بیاموزیم. این کودکان هنوز پیش‌نویس کودکی خود را ننوشته‌اند. می‌آیند ببینند، لذت ببرند، بیاموزند و خاطرات دوران کودکی خود را کامل کنند.

بیایید و در کنار هم برایشان روزی رویایی بسازیم، روزی که مطمئنا نقش پر رنگی در زندگی نسل آینده ایران عزیز خواهد داشت‌. بیایید و با یکدیگر بازی جوانمردانه را روی سکو‌ها به نمایش بگذاریم.

وظیفه بر ما حکم می‌کند در کنار این عزیزان بیشتر از پیش مراقب رفتارها، شعارها و صحبت‌هایمان باشیم. در این بازی فقط بازیکنان الگو نیستند. شما هواداران عزیز هم الگو هستید. الگوی آینده سازان ایران و الگوی جامعه فوتبال برای تمام ایرانی‌ها. برد و قهرمانی هواداران عزیز را در روز جمعه آرزومندیم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir