دستمزد بالای دختران ایرانی در خارج از کشور
در روزهای اخیر یکی از مهم ترین اخبار مهم درباره فوتبال دختران، پیوستن پنج ملی پوش ایرانی به تیم های عراقی بود.

دستمزد بالای فوتبالیست‌های دختر ایرانی:

لیگ فوتبال زنان عراق به تازگی شروع شده و نخستین دوره آن دختران علاقه مند به فوتبال این کشور را هیجان زده کرده است. این لیگ نوپا در دو گروه هشت تیمی برگزار می شود. از آنجایی که در کشور عراق به دلیل نگرش های سنتی به شدت با فوتبال بازی کردن دختران مخالفت می شود، این لیگ با کمبود بازیکن خوب مواجه است.

از طرفی چون این لیگ نخستین دوره اش را تجربه می کند، مسئولان برگزاری رقابت ها به دنبال این هستند که با جذب بازیکنانی خوب، کیفیت رقابت ها را بالاتر ببرند، به همین دلیل آنها دست به دامان بازیکنان خوب فوتبال دختران ایران شده اند. بازیکنانی مثل زهرا قنبری، زمرد سلیمانی، کوهستان خسروی و البته سارا قمی. این آخری برترین گلزن فصل اخیر فوتبال دختران ایران است. او در تعطیلات بین دو فصل نهایت استفاده را از فرصت پیش آمده می برد و در لیگ عراق بازی می کرد.

گفته می شود سارا قمی بابت بازی در تیم عراقی نزدیک به پنج هزار دلار دریافت می کند که رقم بسیار قابل توجهی است آن هم برای لیگی که نخستین دوره خود را تجربه می کند. سایر بازیکنان ایرانی هم که به لیگ عراق رفته اند رقم هایی به مراتب کمتر از خانم گل فوتبال ایران دریافت کرده اند.

گفتنی است لیگ فوتبال دختران عراق در حال حاضر برپاست و عراقی ها به راحتی با شرایط حجاب بازیکنان ایرانی کنار آمده اند و بازیکنان ایرانی با پوشش و بدون هیچ مشکلی در تیم های عراقی به میدان می روند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:jamnews.ir