تصاویر حضور محمد علی کلی در ایران
رئیس فدراسیون بوکس ایران که با اسطوره بوکس جهان عکس یادگاری هم دارد از خبر درگذشت او بسیار ناراحت شد و خاطرات جالبی را از حضور او در ایران گفت.

محمد علی کلی در ایران:

احمدناطق نوری اظهار کرد: اردیبهشت ماه سال 1372 بود که «محمد علی» نابغه تاریخ بوکس جهان به ایران آمد. در آن زمان برنامه ریزی خوبی را برای حضورش در ایران چیده بودیم که خدا را شکر همه آنها اجرایی شد. بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب در آن زمان یک برنامه فرهنگی بود که آقای مسجد جامعی رئیس نمایشگاه بود. آقای وحید مرادی رئیس اسبق فدراسیون شنا و دبیر فعلی فدراسیون قایقرانی هم در کنار ما بود.

محمد علی کلی در ایرانمحمد علی کلی در ایران

وی افزود: بازدید از بیت حضرت امام خمینی(ره) دیگر برنامه ای بود که در 16 اردیبهشت ماه اجرا شد. هنگامی که در بیت حضور داشتیم واقعا حال و هوای او منقلب شد و گریه کرد. او گفت مگر می شود رهبر یک کشور و بزرگترین فردی که یک کشور دارد در چنین خانه ای زندگی کرده باشد. ناطق‌نوری همچنین به حضور «محمد علی» اسطوره بوکس جهان در نمازجمعه تهران در سال 1372 اشاره کرد.

عکس محمد علی کلی در ایرانعکس محمد علی کلی در ایران

رئیس فدراسیون بوکس به اینکه سال 1372 یک نشست خبری برگزار شد و اسطوره بوکس جهان به سوالات خبرنگاران ایرانی پاسخ داد اشاره کرد و گفت: محمد علی در این نشست با صبر خاصی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد که واقعا در نوع خود منحصر به فرد بود. او آن چنان جواب می داد که گویی اصلا اسطوره بوکس جهان و دارنده آن همه افتخارات نیست.

وی ادامه داد: در آن زمان دیداری هم با حسن غفوری فرد سرپرست وقت سازمان تربیت بدنی داشتیم و خیلی صحبت ها با هم کردیم. البته در همین مدتی که در ایران حضور داشت یک دیدار هم با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشتیم.

ناطق نوری گفت: عمیقا از درگذشت این اسطوره بزرگ و بی بدیل بوکس جهان متاسفم. «محمد علی» ورزشکاری بود که دیگر در تاریخ جهان تکرار نمی‌شود. او در دهه 70 دو بار به کشور ما سفر کرد و خاطرات شیرینی از حضورش در ایران برای اهالی ورزش و مردم ایران باقی مانده است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir