روسیه هوادارانش را به آرامش دعوت کرد
تیم ملی روسیه از هوادارانش خواست آرام باشند.

کمیته انضباطی یوفا به خاطر اتفافات پیش آمده پیش و پس از بازی روسیه و انگلیس (درگیری هوداران دو تیم) روسیه را 150 هزار یورو جریمه کرد و هشدار داد که در صورت بروز دوباره این اتفاق این کشور را از یورو اخراج خواهد کرد.

پس از آن فدراسیون فوتبال روسیه هوادارانش را به آرامش دعوت کرد تا مانع از اخراج این کشور از یورو شوند. آرتیم دزوبیا(Artem Dzyuba) مهاجم تیم ملی در این باره در نشست خبری پیش از بازی با اسلواکی گفت: آنها هدفمند هستند. یک درگیری همیشه دو طرفه است. نمی توان گفت که تنها روس ها مقصر هستند.

او در ادامه افزود: نمی‌فهمم چرا رسانه های انگلیس هوادارانشان را همچون فرشته هایی می بینند که خوب رفتار می کنند. از هوادارانمان می خواهم به خاطر کشورمان از رفتارهای اینچنینی دوری کنند.

دزوبیا در پایان گفت: واضح است که به دنبال صعود از گروهمان هستیم. از بودن در اینجا خوشحالیم و مضحک است به خاطر این قضیه از این رقابت ها کنار گذاشته شویم.

لئونید اسلاتسکی(Leonid Slutsky) سرمربی تیم ملی روسیه در این باره گفت: با سخنان شاگردم موافقم. مطمئن بودیم اخراجمان نخواهند کرد. او به هوداران این کشور گفت: به حمایتتان نیاز داریم. باید مانع از بروز هرگونه ریسکی در این رقابت ها شویم.

'ویتالی موتکو' وزیر ورزش این کشور نیز در این رابطه اظهار کرد: منتظر بیانه رسمی یوفا هستیم اما این تصمیم را پذیرفتیم. کسانی که باعث به وجود آمدن درگیری ها شدند فوتبالدوست نیستند چون برای تماشای فوتبال نیامده‌اند. اکنون باید آرام بود. یورو جشن فوتبالی در حال برگزاری است اما همه درباره درگیری ها و محرومیت ها صحبت می‌کنند.

هولیگان های روسی در یورو 2012 لهستان و اوکراین برای این کشور دردسرساز شدند و موجب شدند بارها فدراسیون فوتبال این کشور جریمه شود. روسیه چهارشنبه در دومین بازی‌اش در یورو برابر اسلواکی قرار می‌گیرد و یک شنبه آخرین بازی‌اش را در مرحله گروهی برابر ولز انجام می‌دهد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir